آمریکا در پی از سرگیری فعالیت پایگاه اینجرلیک در اسرع وقت | فراتاب
کد خبر: 2946
تاریخ انتشار: 28 تیر 1395 - 12:45
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت:
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، مقام‌های آمریکا درحال گفت و گو با مقام‌های ترکیه برای از سرگیری هرچه سریعتر فعالیت پایگاه هوایی اینجرلیک هستند.

فراتاب - گروه بین الملل: پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است: در همین لحظه، فرماندهی مرکزی آمریکا در حال تطبیق عملیات پرواز در کمپین مقابله با داعش برای کمتر کردن تاثیرات بر این عملیات است.

گفتنی است این مقام مسئول پنتاگون ادامه داد: در حالیکه برق این پایگاه هوایی قطع است، ژنراتورها به تامین برق مورد نیاز می‌پردازند و همزمان با از سرگیری فعالیت این پایگاه، عملیات هوایی آغاز می‌شود.

2200 پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکا در ترکیه هستند و 1500 تن از آنها در اینجرلیک مستقرند.

جفری وایت، تحلیلگر سابق و ارشد آژانس اطلاعات دفاعی در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن گفت: اختلاف نظرهایی در حال حاضر وجود دارد و مشخص نیست که این پایگاه هوایی تا چه زمان تعطیل بماند. اگر نتوانیم از پایگاه هوایی اینجرلیک پروازی داشته باشیم، بر عملیات ما علیه داعش تاثیر چشمگیری می‌گذارد.

وی ادامه داد: این مساله همچنین می‌تواند باعث محدود شدن عملیات پرواز پهپادهای آمریکایی شود که در حال حاضر برای جمع آوری اطلاعات و حمله به رهبران داعش در رقه از پایگاه اینجرلیک پرواز می‌کنند.

تعطیلی طولانی مدت این پایگاه هوایی آمریکا را مجبور می‌کند تا از پایگاه‌های دیگر در خلیج فارس برای حمله به داعشدر رقه و منبج استفاده کند. همچنین این مساله توانایی آمریکا را در تامین و کمک رسانی به نیروهای ویژه آمریکایی درسوریه نیز مشکل می‌سازد.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند: اگر اینجرلیک همچنان بسته بماند، جنگنده‌های دارای خلبان و پهپادهای آمریکایی مجبورند پروازهای طولانی مدت‌تری را برای هدف قرار دادن اهداف در شمال سوریه و عراق و از روی ناوهای هواپیمابر درخلیج فارس و پایگاه هوایی در قطر و کویت انجام دهند.

تعلیق پرواز جنگنده‌های آمریکایی از اینجرلیک و بسته شدن این پایگاه در پی کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه به وجود آمده است.

منبع: ایسکانیوز

نظرات
آخرین اخبار