کد خبر: 2898
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 13:55
در هفتادوسومین دوره جشنواره فیلم ونیز با اهدای شیر طلایی از یک عمر دستاورد هنری ژان پل بلموندو بازیگر سرشناس فرانسوی و یرژی اسکولیمفسکی تقدیر می‌شود.

به گزارش فراتاب، جشنواره فیلم ونیز امسال اعلام کرد که پس از این هر سال به یک بازیگر و یک کارگردان دو شیر طلایی برای یک عمر دستاورد هنری اهدا خواهد کرد.

ژان پل بلموندو بازیگر کهنه‌کار سینمای فرانسه است که از آثار سینمایی او می‌توان به فیلم‌هایی چون «از نفس افتاده» به کارگردانی ژان لوک گدار، «پیرو خله» که سال 1955 در جشنواره ونیز نمایش داده شد، «آن مرد از ریو» به کارگردانی فیلیپ د بروکا و «حرفه‌ای» به کارگردانی ژرژ لوتنر اشاره کرد.

مدیر جشنواره ونیز گفت: «او در ژانرهای متنوعی از فیلم‌های درام، ماجراجویانه و حتی کمدی بازی کرده که او را به ستاره‌ای قابل احترام در سطح جهان تبدیل کرده است.»

یرژی اسکولیمفسکی فیلمساز شناخته‌شدۀ سینمای لهستان است. او که در کارنامه کاری خود فیلم‌هایی چون «شب‌های روشن»، «مخمصه» و «پیروزی آسان» را دارد. سال 2010 با فیلم «قتل ضروری» جایزه هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.

مدیر جشنواره ونیز اسکولیمفسکی را یکی از ارائه‌کنندگان سینمای مدرنی دانست که در دهه شصت میلادی زاده شد. آلبرتو باربرا گفت: «او و رومن پولانسکی در بازسازی سینمای لهستان در دورانی مشابه بیشترین مشارکت را داشتند.  

فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره ونیز 28 جولای اعلام می‌شود.

منبع» خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار