ژیلا تقوی، خبر از تشکیل اولین گروه موسیقی ملل ایران را داد | فراتاب
کد خبر: 2894
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 00:10
سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» از تشکیل یک گروه موسیقی بین المللی در ایران خبر داد.

به گزارش فراتاب، ژیلا تقوی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت:از مدت‌ها قبل در فکر تشکیل گروه موسیقی بین المللی بودم تا بتوانم از این طریق پیام عشق و صلح را به گوش جهانیان برسانم و  گامی در جهت انتقال فرهنگ بردارم.

او ادامه داد: به همین جهت گروه «نوای ملل» را که  اعضای آن متشکل  از نوازندگان خوانندگان کشورهای نظیر اقغانستان، تاجیکستان ، آذربایجان و کشور عزیز خودمان ایران است را  تشکیل دادم،  پیش از این ما در این کشور خودمان هیچ گروه موسیقی را نداشتیم که  در زمینه موسیقی بین الملل فعالیت داشته باشد و «نوای ملل» اولین گروهی  به شمار می‌رود که در این زمینه فعالیت می‌کند.

تقوی با اشاره به این موضوع که فردا چهارشنبه بیست و سوم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران تهران به اجرای برنامه می‌پردازند خاطر نشان کرد، در این  کنسرت علاوه بر قطعات ایرانی، قطعات از کشور افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان اجرا می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» در پایان گفت: موسیقی زبان جهانی است و با تکیه بر آن می‌توان به راحتی مفاهیم مختلف را منتقل کرد. بی‌تردید اجرای برنامه‌هایی از این دست  در تعامل فرهنگ کشورها نقش شایانی دارد.و باعث لیجاد همدلی و همزبانی در میان آنها می شود.

 اعضای گروه «نوای ملل» عبارتند از ژیلا تقوی سرپرست گروه و نوازنده ی مراژ،عبدالکبیر معصومی :خواننده و نوازنده ی هارمونیا،کیانا طلایی:  نوازنده ی تنبک،علیرضا محمدی:  نوازنده ی ربابغدیر ثاقب : نوازنده ی طبلافرامرز گوزلی:  نوازنده ی بالابان،ستار بابایی : نوازنده ی قوپوز،حسین واحدی: خواننده و  نوازنده ی تار،فرهاد بهرامی:  نوازنده ی دهل،تیمور اوجاقی:  خواننده و نوازنده ی دایره

منبع: خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار