پاکستان منتظر رفع موانع تجاری با ایران است | فراتاب
کد خبر: 289
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 16:50
بهانه قدیمی پاکستان برای تعلل در اجرای قراردادهای فی مابین
وزیر تجارت پاکستان گفت: بین ایران و پاکستان قوانین تجاری گوناگونی وجود دارد که اسلام آباد منتظر رفع موانع تجاری بعد از برداشته شدن تحریمهای جهانی علیه ایران است.

به گزارش فراتاب و به نقل از  خبرگزاری مهر ، «خرم دستیگر خان» وزیر تجارت پاکستان در کمیته تجاری مجلس سنای این کشور گفت: بین پاکستان با کشورهای ایران و افغانستان قوانین تجاری گوناگونی وجود دارد با این وجود اسلام آباد منتظر است بعد از برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه ایران محدودیت های تجاری بین دو کشور رفع شود. ما نباید در تجارت با ایران همانگونه رفتار کنیم که در تجارت با افغانستان انجام می دهیم. باید برای تجارت با ایران کمیته ویژه ای تشکیل دهیم.

 در این نشست تجاری که به ریاست «شبلی فراز» سناتور پاکستانی تشکیل شد وزیر تجارت پاکستان افزود: ما نباید در تجارت با ایران همانگونه رفتار کنیم که در تجارت با افغانستان انجام می دهیم. باید برای تجارت با ایران کمیته ویژه ای تشکیل دهیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه واردات پوشاک، پارچه و پلی اتیلن را از پاکستان کم کرده است و در این میان باید برای رشد و توسعه تجارت با ایران کمیته ای ویژه تشکیل داد تا به بررسی مشکلات و محدودیتهای تجارت با ایران بپردازد و بعد از رفع موانع ،تجارت با این کشور گسترش یابد.

لازم به ذکر است پیشتر نیز «پرویز رشید» وزیر اطلاع رسانی پاکستان در دیدار با «مهدی هنر دوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد از افزایش همکاری بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری بویژه در بخش انرژی، برق و گاز خبر داده بود.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار