دولت فرانسه هیچ ارتباطی با گروهک منافقین ندارد/ تروریست خواندن منافقین به تنهایی کافی نیست | فراتاب
کد خبر: 2889
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 14:51
وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد:

به گزارش فراتاب، به دنبال اعتراض شدید ایران به فرانسه در پی برگزاری نشست منافقین در پاریس، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور هیچ ارتباطی با گروهک مذکور ندارد.

خبرگزاری کونا در این خصوص گزارش داد، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که این کشور هیچ ارتباطی با منافقین برقرار نکرده و این گروهک را سازمانی «غیر دموکراتیک» و «طرفدار خشونت» می‌داند.

رومین نادال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری چهارشنبه خود گفت که دولتش با منافقین هیچ تماسی برقرار نکرده است.

بر اساس این گزارش، فرانسه یک دهه بیش در گنجاندن نام شورای ملی مقاومت در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا فعال بود اما این اقدام در دادگاه تجدید نظر عدالت اروپا لغو شد. ایالات متحده نیز نام این شورا را برای مدت چند سال در فهرست تروریستی خود گنجانده بود اما بعدها این گروه را از این فهرست خارج کرد. پلیس فرانسه در گذشته به تشکیلات این شورا حمله کرده و حتی مریم رجوی را دستگیر و تسلیحات و اسناد آن را مصادره کرد.

به گزارش ایسنا، به دنبال برگزاری گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس، ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپایی وزارت خارجه ایران با فرا خواندن سفیر فرانسه در تهران مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به برگزاری تجمع مذکور را به وی ابلاغ کرد.

دلفی گفت: برگزاری این تجمع توسط کسانی که دست‌شان به خون مردم ایران آغشته است، با صحنه گردانی پدر و پایه گذار گروهک‌های تروریستی همچون طالبان القاعده و داعش و شریک صهیونیست‌ها و بیان اظهارت سخیف از سوی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک فرانسه غیر قابل قبول است.

سفیر فرانسه نیز با اعلام این موضوع که دولت فرانسه با این گروهک ترورسیتی هیچ‌گونه ارتباطی ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد گفت که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به مقامات فرانسوی منتقل خواهد کرد.

در همین راستا، با توجه به موضع گیری سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوالی در مورد موضعگیری مذکور اظهار داشت:تروریست و خشونت طلب خواندن گروهک منافقین و اشاره به رفتار فرقه گرايانه آنها به تنهائي كافي نيست . با توجه به اين موضع فرانسه و در حاليكه در سال های اخیر همواره فرانسوي ها خود را يكي از قربانیان اروپائي اقدامات تروریستی گروه های تکفیری مورد حمایت برخی کشورهای مرتجع و پدران و حاميان القاعده و داعش مي دانند و بر عزم خود برای مقابله با تروریسم و گروههای افراطی تاکید نموده اند .

نظرات
آخرین اخبار