کد خبر: 2885
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 03:12
گزارش تصویری از حمله در نیس فرانسه

فراتاب: فرانسه یکبار دیگر مورد حمله ای احتمالا تروریستی قرار گرفته است به گزارش فرانس 24 امشب در جریان جشن های مربوط به استقلال این کشور در شهر نیس، یک کامیون بزرگ سفید رنگ به اجتماعی از مردم در این شهر یورش برد و دست کم تا کنون بیش از 80 نفر در اثر این حادثه کشته شده اند. هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

به گزارش فراتاب 

➖ خبر با حمله یک دستگاه کامیون به تجمع مردمی كه روز ملی فرانسه را در شهر نيس جشن گرفته بودند، آغاز شد.

➖ شاهدان محلی اعلام کرده اند راننده اتوبوس پس از حمله به مردم با پلیس وارد درگیری مسلحانه شده است. راننده کامیون پس از زیر گرفتن مردم خونسردانه از کامیون پیاده شده و مردم را به رگبار بست که پلیس موفق شد با شلیک به سر او را بکشد!

➖ فرد حمله کننده مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی می کند و در این مسیر تلاش کرده افراد بیشتری را زیر بگیرد، وی در برخی نقاط برای زیر گرفتن بیشتر مردم حرکات زیگزاگ انجام می داده و این میان یک کنسرت ساحلی را نیز مورد حمله قرار داده است. همچنین کامیون وی در این حمله مجهز به نارنجک هایی بوده اما منفجر نشده است.

➖ فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور این کشور، براى برگزارى جلسه‌اى اضطرارى به محل وزارت كشور رفته است، این درحالی است که شب وحشت پاریس و سریال دلهره شب های این شهر باعث شد اکثر مقامات امنیتی فرانسه در جلسات فشرده اضطراری به ریاست مانوئل والس نخست وزیر این کشور حضور پیدا کنند تا راهی برای خاتمه به بحران امنیتی فرانسه بیابند، در روزهایی که قلب اروپا به یکی از نا امن ترین نقاط جهان تبدیل شده است.

➖ پلیس فرانسه از مردم در شهر نیس خواسته است از خانه بیرون نروند و هر مورد مشکوکی را به مقامات گزارش کنند.

➖ آخرین اظهار نظر رسمی مقامات فرانسوی در مورد حمله کامیون به تجمع مردمی شهر نیس حاکی از ۹۰ کشته و ۱۲۰ زخمی است.

➖ در حالی که هنوز داعش رسما حمله نیس را به عهده نگرفته، گروههای هوادار داعش، در شبکه های اجتماعی تهدیداتی علیه فرانسه منتشر کرده اند

برای دیدن تصاویر با سایز اصلی بر روی آنها کلیک کنید

 

نظرات
آخرین اخبار