افراط گری تهدید علیه امنیت و ثبات کشورهاست | فراتاب
کد خبر: 288
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 15:45
خوشرو:
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن استقبال از «برنامه عمل» بان کی مون دبیر کل این سازمان برای مقابله قاطع با خشونت و افراط گری، این پدیده را تهدیدی جدی علیه امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشورهای جهان دانست.

به گزارش فراتاب، سفیر و نماینده دائم کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه عمل ارائه شده از سوی دبیرکل این سازمان به منظور مبارزه با افراط گرایی و خشونت پرداخت.
نماینده کشورمان با یادآوری این نکته که طرح مبارزه علیه افراطی گری و خشونت و نیز گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها را ایران به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه کرده است گفت همه ادیان خود را متعهد به صلح می دانند و نباید و نمی توان افراط گرایی خشن را به دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی خاصی نسبت داد.
وی در عین حال از عدم توجه به یافتن عوامل و ریشه های بروز افراط گرایی خشن بویژه اشغالگری های خارجی، در برنامه عمل پیشنهادی بان کی مون انتقاد کرد و افزود: بی ثبات کردن دولت های مشروع از طریق مسلح کردن و تامین منابع مالی برای گروه های خشونت گرا همراه با دخالت های نظامی خارجی و سیاست های معطوف به تغییر رژیم از عواملی بوده اند که به رشد فزاینده افراط گرایی خشن در سطح جهانی دامن زده اند.
خوشرو با اشاره به نقش مخرب رسانه های بزرگ و شبکه های عمده خبری در تحریک فرقه گرایی، عدم بردباری، بیگانه هراسی و نژادپرستی گفت: بسیاری از جوانان بدلیل سیاست های همین بنگاه های رسانه ای به دامن افراط گرایی و خشونت سوق داده شده اند.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برنامه عمل مقابله با افراط گرایی و خشونت را در اجرای مفاد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گرایی (WAVE) که در سال 1392 به ابتکار دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان پیشنهاد شده و به تصویب سازمان ملل رسیده بود، جهت اقدام اعضای سازمان ملل متحد تهیه و ارائه نموده است.
در نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل رییس این مجمع پیشنهاد برگزاری نشست ویژه ای را به منظور شنیدن نقطه نظر همه کشورها ارائه داد که با استقبال گسترده کشورهای عضو روبرو شد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار