کد خبر: 2871
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 10:21
روزنامه واشنگتن پست:
"داعش" درحال آماده سازی حامیان خود برای سقوط «خلافتی» است که دو سال پیش آنرا اعلام کرده بود .

فراتاب سرویس بین الملل-وفا ولی زاده، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به آخرین وضعیت داعش بویژه پس از دست دادن بخشی از مناطق تحت سلطه این گروه در عراق  وسوریه و کوچک تر شدن منطقه تحت سلطه این گروه پرداخته است.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: "داعش" که در ژوئن 2014 «خلافت» را در سرزمین های سوریه و عراق را اعلام کرد، فرماندهان و هواداران این گروه را برای مرحله پس از دست دادن خلافت آماده می نماید. این روزنامه ی آمریکا ئی نوشت: " رهبران" داعش "در گزارش های منتشر شده جدید درفعالیت ها وگفتار ها و اقدامات خود در این مدت  در سوریه، به موقعیت های ازدست رفته و افول نهائی اشاره می کنند: که بدین معنی است که داعش با از دست دادن زمین و مناطق مختلف در میدان جنگ به احتمال از دست دادن آخرین پایگاههای موجود خود پرداخته است. " هر چند آن ها در این اعلامیه ها بیان میکنند که هم چنان بدنبال اهداف خود و گسترش سرزمین های خلافت هستند .
کارشناسان آمریکایی مبارزه با تروریسم بر این باورند : حملات انتحاری داعش در استانبول و بغداد در ماه های اخیر ناشی ازتحولات میدانی نظامی در عراق و سوریه است.
هم چنین بنا به گفته این کارشناسان با ادمه عملیات ها و تضعیف داعش "این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش چنین حملات تروریستی باشیم. با تبدیل شدن داعش از یک شبه دولت با قلمروهایی گسترده به شبکه پراکنده و سایه‌وار با شاخه‌هایی در سه قاره، اقدامات تروریستی اش را در قالب عملیات فردی و گروهی ادامه خواهد داد.
پیش از این نیز ، موسسه تحلیلی آمریکایی( IHS) در جدید ترین گزارش خود آورده بود: که "داعش" در ماه های اخیر حدود یک چهارم از مناطق اشغال شده قبلی خود را در عراق و سوریه، که معادل منطقه ای به مساحت کشور ایرلند را از دست داده است.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار