کد خبر: 2870
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 00:48
در کمپینی مشترک با هیلاری کلینتون:
برنی سندرز، روز سه‌شنبه در شهر پورتموث ایالت نیوهمپشایر حضور یافت و حمایت خود از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و دیگر نامزد حزب دمکرات را رسماً اعلام کرد.

فرراتاب - سرویس بین الملل: برخلاف انتظار و هنگامی‌که اندک زمانی به برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها باقی‌مانده بود و سندرز ادعا می‌کرد که عقب‌نشینی نکرده و در این نشست مهم، با سوپردلیگیت ها چانه‌زنی خواهد کرد تا شانس خود را برای نامزدی حزب بیازماید، بالاخره در کمپین مشترکی با کلینتون حاضر شد تا از وی رسماً حمایت کرده و به‌اصطلاح به نفع کلینتون از گردونه رقابت‌ها خارج شود، این اتفاق مهمی در حزب دموکرات بوده و برخی از هواداران سندرز را ناراحت کرده است در زیر به تشریح به این کمپین پرداخته می‌شود:

به گزارش «سی.ان.ان»؛ «برنی سندرز» روز سه‌شنبه در گردهمایی انتخاباتی شهر پورتموث در ایالت نیوهمپشایر حضور یافت و  حمایت خود از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و دیگر نامزد حزب دمکرات را اعلام کرد. در ابتدا سندرز سخنرانی کرد و با بیان اینکه برای بیش از دو دهه از کلینتون شناخت دارد و فعالیت‌های مختلف او را شاهد بوده، گفت کلینتون پیروز رقابت‌های داخلی حزب دمکرات می‌باشد.

به گزارش ایرنا، سندرز ادامه داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیلاری کلینتون، رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا باشد. وی که بارها تکرار کرده بود تا زمان اعلام نامزد نهایی حزب دمکرات، از این رقابت‌ها کناره‌گیری نخواهد کرد، در توجیه حمایت خود از کلینتون، گفت: انتخابات هیچ‌گاه درباره اشخاص نبوده است، بلکه درباره نیازهای امروز مردم و مقابله با بحران جدی آمریکا است و کلینتون، بهترین گزینه ممکن برای این کار است.  سندرز در ادامه با حمایت از دولت اوباما، افزود: خیلی راحت می‌توان فراموش کرد که باراک اوباما کشور را در چه شرایطی تحویل گرفت و این دقیقاً همان چیزی است که حزب جمهوری‌خواه می‌خواهند.  وی ادامه داد: بااین‌حال، کارهای زیادی باید انجام شود. هنوز هم بسیاری از آمریکایی‌ها نادیده گرفته می‌شوند و هنوز هم فقر و نابرابری اجتماعی بسیاری وجود دارد. 

به گزارش ایسنا، سندرز در خلال رقابت‌های ۱۴ ماهه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و تا زمان اعلام انصراف، مرزبندی آشکاری در شعارها و وعده‌های انتخاباتی با کلینتون داشت. سندرز میلیون‌ها نفر به‌ویژه جوانان را با شعارهای تأمین اجتماعی ازجمله حق بیمه درمانی برای همه جذب کرده بود.

بر اساس گزارش دویچه وله، مطابق نظرسنجی‌ها، ۸۵ درصد هواداران سندرز تصمیم گرفته‌اند به کلینتون رأی دهند. سندرز تاکنون از پشتیبانی رسمی و علنی از کلینتون خودداری کرده بود. دو هفته دیگر به کنگره حزب دموکرات در فیلادلفیا و تشکیل مجمع عمومی آن باقی نیست. در این نشست، هیلاری کلینتون به‌طور رسمی به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ معرفی می‌شود.

به گزارش خبر آنلاین، سندرز در آخرین سخنرانی خود پیش از کناره‌گیری از رقابت‌ها، انتقادهای تندی را متوجه نظام سلامت آمریکا کرد. وی بابیان اینکه از هر پنج نفر در آمریکا، یک نفر قادر به تهیه داروهای موردنیاز خود نیست و مصرف هروئین و دیگر مواد مخدر در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است، تغییرات جدی را برای مقابله با این بحران خواستار شد.  سناتور ایالت ورمونت بار دیگر صحبت‌های خود را متوجه ثروتمندان آمریکا و به‌خصوص «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان کرد. وی گفت که به خاطر گریز راه‌های فراوان در قانون مالیاتی آمریکا، بار پرداخت مالیات روی دوش طبقه کم‌درآمد جامعه بوده است و حال همان افراد ثروتمند، در رأس دولت قرار خواهند گرفت. از دیگر محورهای سخنان سندرز، رایگان شدن تحصیل در دانشگاه و مقابله با بحران جدی زیست‌محیطی بود. وی بار دیگر با اشاره به موضع متفاوت ترامپ، او را به نادیده گرفتن حقایق عملی در باب تغییرات زیست‌محیطی متهم کرد.

به گزارش تسنیم، سندرز گفت: کلینتون باید رئیس‌جمهور بعدی ما باشد. کلینتون گزینه بهتری نسبت به دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. سندرز در پایان تأکید کرد: اگر کسی فکر می‌کند که این انتخابات مهم نیست، تنها چند لحظه به این مسئله فکر کند که دادگاه عالی آمریکا دونالد ترامپ را معرفی خواهد کرد و در این صورت چه بر سر آزادی‌های مدنی، حقوق برابر و آینده کشور خواهد آمد.

بخشی از نیروهای عمدتاً جوان که شیفته شعارها و تبلیغات سوسیالیستی و برابری خواه سندرز شده بودند بابت ائتلاف وی با کلینتون آزرده‌خاطر شده و در شبکه‌های اجتماعی به اظهار ناراحتی پرداختند؛ دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان نیز دراین‌بین و در لحظات ابتدایی این خبر، با توییت کردن اینکه سندرز خود از هم‌اکنون بخشی از آن سیستم فاسد دموکرات‌ها بوده و خود را به هیلاری حقه‌باز فروخته است، توانست هم به بخشی از این نارضایتی‌ها دامن زده و هم اینکه بخشی از حامیان سندرز را با خود همراه کند. در ادامه این کارزار جالب‌توجه‌تر نیز خواهد شد.

 

نظرات
آخرین اخبار