ترامپ: قاضی دیوان عالی آمریکا باید استعفا دهد | فراتاب
کد خبر: 2869
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 02:30
نامزد جمهوری خواهان و درخواست جنجالی وی
دونالد ترامپ، در اظهارنظر جدید خود خواهان این شد که روث بیدر گینزبورگ قاضی دیوان عالی این کشور از مقام خود کناره گیری کند.

فراتاب - سرویس بین الملل: دونالد ترامپ که طی چند روز آتی و در کنوانسیون ملی حزب جمهور خواه، به احتمال زیاد رسماً نامزد این حزب در کارزار انتخاباتی خواهد شد، در اظهارنظر جدید خود خواهان این شد که روث بیدر گینزبورگ قاضی دیوان عالی این کشور از مقام خود کناره گیری کند.

دلیل احتمالی این درخواست عجیب، می تواند انتقادهایی باشد که این قاضی لیبرال طی چند روز اخیر از نامزد جمهوری خواهان کرده است. ترامپ نیز در پاسخ با این استناد که قضات، حق دخالت در امور سیاسی را ندارند، از اظهارنظرهای قاضی دیوان عالی انتقاد کرده و شخص گینزبورگ را به نداشتن تعادل روانی متهم کرده است.

متن توئیت ترامپ این گونه است که "قاضی گینزبورگ به دلیل طرح ادعاهای احمقانه بباید کنار بکشد." گفتنی است در مصاحبه های اخیر، قاضی گینزبورگ که دومین قاضی تاریخ دیوان عالی آمریکاست، گفته بود: "ترامپ حقه باز است و شخصیت ثابتی ندارد و بدون فکر حرف می زند." وی در اظهارنظر دیگری، گفته بود ریاست جمهوری ترامپ برایش قابل تصور نیست.

نظرات
آخرین اخبار