یک میلیون کودک آفریقایی سوء تغذیه دارند | فراتاب
کد خبر: 286
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 13:45
یونیسف:
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که شدیدترین پدیده النینو طی پنجاه سال گذشته و نیز دو سال پی در پی خشکسالی باعث شده است که حدود یک میلیون کودک در شرق و جنوب قاره آفریقا دچار سوء تغذیه شوند.

به گزارش فراتاب از خبرگزاری فرانسه، لیلا قره گوزلو پاکلا مدیر منطقه ای یونیسف گفت: پدیده جوی النینو از آفریقا خواهد رفت اما بهای سنگین آن بر شانه کودکانی که از گرسنگی انگشتانشان را می مکند، تا سالیان سال باقی خواهد ماند.
تعریف سوء تغذیه حاد و شدید عبارت است از نسبت پایین وزن به قد، ضعف آشکار و یا احتباس مایعات در بدن.
مدیر منطقه ای یونیسف افزود: دولت ها با منابعی که در اختیار دارند در حال تلاش برای مقابله با این وضعیت هستند اما شرایط قابل قبول نیست و برای ادامه حیات کودکان باید همین امروز اقدام کرد.
یونیسف برای کمک به کودکان اتیوپی 87 میلیون دلار، در آنگولا 26 میلیون دلار و برای کودکان سومالیایی 15 میلیون دلار بودجه طلب کرده است.
در لسوتو، زیمبابوه و بخش زیادی از آفریقای جنوبی به دلیل خشکسالی وضعیت فوق العاده اعلام شده است. در اتیوپی نیز پیش بینی شده است که شمار افراد نیازمند دریافت کمک های غذایی از 10 میلیون نفر به 18 میلیون نفر در سال میلادی جاری افزایش یابد.
مالاوی نیز با بدترین بحران غذایی خود طی 9 سال گذشته مواجه است. 2 میلیون و 800 هزار نفر (بیش از 15 درصد کل جمعیت این کشور) با خطر گرسنگی مواجهند و سوء تغذیه حاد در این کشور طی دو ماه گذشته دو برابر شده است.
ماه گذشته برنامه جهانی غذا اعلام کرد که به دلیل خشکسالی طولانی و کاهش محصولات کشاورزی، خطر گرسنگی 14 میلیون نفر را در جنوب آفریقا تهدید می کند.
این نهاد همچنین اعلام کرد که بهای ذرت در مالاوی 73 درصد از میانگین آن بالاتر است.
آفریقای جنوبی نیمی از ذرت مورد نیاز خود را در سال 2015 از طریق واردات تامین کرد و سال گذشته به عنوان خشک ترین سال این کشور طی یک قرن اخیر اعلام شد.
پدیده النینو که با گرم شدن دمای سطح دریاها همراه است، هر چند سال یکبار با تغییر در الگوهای جوی باعث بروز خشکسالی در برخی نقاط جهان و سیل در برخی نقاط دیگر می شود.

 

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار