نشست «بررسی و بازخوانی کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه» | فراتاب
کد خبر: 2845
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 10:12
مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی برگزار می کند:
نشست «بررسی و بازخوانی کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه: ارتقای سطح یادگیری و فهم» دوشنبه 28 تیرماه با حضور شماری از اساتید تاریخ دانشگاهها، در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) برگزار می‌شود.

فراتاب ـ گروه همایش:

 به گزارش فراتاب به نقل از روابط عمومی «سمت»، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی با هدف معرفی موضوع و مسائل و رویکرد مطرح‌شده در کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه نوشته آلن بوث، و بررسی نسبت آنها با زمینه و مسائل آموزش تاریخ در نظام دانشگاهی کشور به برگزاری نشستی علمی اقدام کرده است تا با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته رشته تاریخ، به معرفی و بازخوانی دیدگاههای مؤلف و هم‌اندیشی و تبادل‌نظر درباره مسائل آموزش تاریخ در دانشگاههای ایران بپردازد.

این نشست با سخنرانی دکتر عبدالرسول خیراندیش، دانشیار دانشگاه شیراز و همچنین میزگرد تخصصی با حضور دکتر شهرام یوسفی‌فر، دکتر علیرضا ملائی توانایی و دکتر ابوالحسن فیاض انوش برگزار می‌شود.

گفتنی است سازمان «سمت» کتاب «بررسی و بازخوانی کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه» اثر آلن بوث را با ترجمه سیدمحسن علوی‌پور و با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای جامعه علمی رشته تاریخ در حوزه مباحث آموزش و یادگیری تاریخ به چاپ رسانده و از آثار مهم و جامعی است که محتوای آن نشان‌دهنده چگونگی مواجهه علمی و دانشگاهی با موضوع آموزش رشته‌های علوم انسانی و به طور خاص رشته تاریخ است. این اثر، در فرایند ارزیابی، از میان چندین اثر مشابه پیشنهادیِ مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانیِ «سمت»، نهایتاً از سوی شماری از استادان تاریخ دانشگاههای معتبر کشور برای ترجمه انتخاب شد و در مجموعه‌ای هدفمند از کتابهای «سمت»، که با عنوان «نظریه و روش در مطالعات تاریخی» منتشر می‌گردد، به چاپ رسیده است.

نشست «بررسی و بازخوانی کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه» دوشنبه 28 تیرماه از ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات سازمان «سمت» به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، غرب پل یادگار امام (ره) برگزار می‌شود و حضور در این مراسم برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

 

نظرات
آخرین اخبار