87 هزار فشنگ انگلیسی در دست داعش! | فراتاب
کد خبر: 2844
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 11:15
در خلال مانور نظامی طوفان شمال در اردن
روزنامه "دیلی میل" از احتمال دستیابی داعش به 87 هزار فشنگ به سرقت رفته از انبار مهمات ارتش انگلیس درخلال رزمایش نظامی طوفان شمال در اردن خبر داد.

فراتاب سرویس بین الملل، روزنامه دیلی میل انگلیس از احتمال دستیابی داعش به 87 هزار فشنگ به سرقت رفته از انبار مهمات ارتش انگلیس در جریان رزمایش نظامی توفان شمال، در صحرای اردن ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه، سرقت 87 هزار فشنگ  از نوع  (5.56 ناتو)  در ماه مارس گذشته از پادگان آموزشی ارتش انگلیس در جریان مشارکت 1600نظامی انگلیسی در تمرین نظامی توفان شمال صورت گرفت. این رزمایش بزرگ نظامی با مشارکت نیروهای انلگیسی، اردنی و آمریکایی در صحرای اردن در نزدیک منطقه سینای مصر که داعش در آنجا حضور دارد برگزار شد.

مانور' توفان شمال'

مانور' توفان شمال' بزرگ‌ترین مانور بعد از مانور سال 2001 بود که در آن بیش از500،22تن از اعضای نیروهای نظامی بریتانیا، 6500 وسایل نقلیه، 21 کشتی‌های نیروی دریایی، 49 هواپیماهای بال ثابت و 44 بالگرد در این عملیات شرکت داشتند.

روزنامه دیلی میل نوشت: مهمات مسروقه شامل 87 هزار فشنگ است که برد آن 600 یارد می باشد. گزارشها همچنین حاکی است که داعش قادر است تا از این مهمات استفاده کند زیرا دهها هزار تفنگ آمریکایی در اختیار دارد که می توان از این مهمات در آن استفاده کرد. داعش این تفنگ ها را از ارتش عراق بدست آورده است. با توجه به نوشته این روزنامه، سارقان چند روز تردد گشتی های نظامی در اطراف انبار مهمات را زیر نظر داشتند و در زمان مناسب حصار اطراف انبار را خراب و با کامیون وارد شده و مهمات سرقتی را با خود بردند.

ریچارد بینیون از حزب محافظه کار بریتانیا و عضو کمیسیون دفاعی مجلس عوام انگلیس خواستار تحقیق فوری درباره چگونگی این سرقت خطرناک شد و گفت که این موضوع را به طور جدی با وزارت دفاع این کشور مورد بحث قرار خواهد داد.

مایکل بیرلی کارشناس کارشناس امور تروریسم نیز با توصیف نحوه سرقت این وضعیت را بسیار خطرناک دانست و افزود ممکن است که این مهمات به دست تجار غیرقانونی سلاح بیفتد و در اختیار گروههای تندرو از جمله دولت اسلامی (داعش) قرار گیرد.

نظرات
آخرین اخبار