کد خبر: 2841
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 07:45
دولت لیبرال کانادا از زمان به قدرت رسیدن به عنوان یکی از حامیان اصلی حکومت اقلیم کردستان عراق در مبارزه با نیروهای داعش محسوب می شود. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تصمیم به افزایش نیروهای کانادای از 69 به 200 نفر در کردستان عراق گرفته است.

فراتاب – گروه بین الملل: هارجیت ساجان دیروز طی سفری کوتاه به بغداد و دیدار با نخست وزیر و وزیر دفاع  عراق، سریعا از بغداد راهی اربیل پایتخت کردستان عراق شد. با رسیدن به فرودگاه اربیل مورد  استقبال رسمی وزیر کشور و کفیل وزارت پیشمرگه به همراه  وزیر روابط خارجه حکومت اقلیم کردستان قرار گرفت تا شب را در شهر با ثبات و امن اربیل سپری نماید.

به گزارش فراتاب به نقل از دیلی تایمز: هارجیت ساجان در روز سه شنبه با  مسعود بارزانی رئیس جمهور اقلیم کردستان در شهر اربیل پایتخت حکومت خودمختار کردستان در شمال عراق دیدار کرد. مبارزه با دولت اسلامی (داعش) و میزان همکاری و مشارکت کانادا در این جنگ مورد بحث قرار گرفت.

این سفر هارجیت ساجان از آن جهت حائز اهمیت است که  به عنوان دومین سفر وی به اقلیم کردستان عراق محسوب می شود  که طی 9 ماه گذشته به عنوان وزیر دفاع کانادا انجام داده است. هر چند کانادا طی سال گذشته جت های خود را از بمباران مواضع داعش خارج کرد اما با به قدرت رسیدن دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مصمم است تعداد نیروهای ویژه خود در کردستان عراق را از 69 نفر به 200 نفر افزایش دهد.

هفته گذشته نیز ارتش کانادا تصمیم به اعزام نیروهای متخصص خنثی سازی بمب برای آموزش نیروهای عراقی و کُرد گرفت. دولت کانادا یکی از اولین کشورهای بود که سریعاَ در اکتبر 2014 به ارسال کمک های نظامی و تسلیحاتی به همراه کشورهای اروپایی به حکومت اقلیم کردستان دست زد.

پیش از سفر به اربیل، هارجیت ساجان در بغداد با حیدر عبادی نخست وزیر و فرماندهان نظامی عراقی دیدار کرد. اهم مباحث مطرح شده در این دیدار جنگ بازپسگیری موصل بود. بازدید وی از عراق همزمان بود با دیدار کارتر اشتون وزیر دفاع آمریکا از بغداد.

نظرات
آخرین اخبار