پطروس غالی رهبری بیاد ماندنی بود | فراتاب
کد خبر: 283
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 14:06
بان کی مون:
دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای در گذشت پطروس غالی دبیرکل پیشین این سازمان را تسلیت گفت و او را رهبری بیاد ماندنی در دورانی پرتلاطم و چالش بر انگیز در تاریخ این نهاد توصیف کرد

به گزارش فراتاب ،بان کی مون روز سه شنبه در پی انتشار خبر مرگ پطروس غالی دبیرکل اسبق این نهاد، با صدور بیانیه ای در گذشت او را به همسر، بستگان و دوستان و همچنین مردم مصر تسلیت گفت.
وی او را دولت مردی احترام برانگیز برای کشور مصر و محققی خبره و آگاه در خصوص قوانین بین المللی توصیف کرد که از این آگاهی ها و تجربیات در هدایت این نهاد بین المللی در دورانی پر تلاطم و چالش برانگیز بهره برداری کرده بود.
به گفته وی، غالی در دوران دبیرکلی این سازمان تلاش های زیادی در راه تحقق اهداف این نهاد از جمله در زمینه توسعه و استقرار مردم سالاری مبذول داشته و در طرح مسائل جاری با رهبران کشور های عضو از خود شهامت و بی پروایی زیادی بخرج داده بود.
«پطرس غالی» نخستین دبیر کل اتحادیه عرب و ششمین دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در سن 94 سالگی در یکی از بیمارستان های مصر درگذشت.
وی بین سال های 1992 تا 1996 به عنوان ششمین دبیر کل سازمان ملل فعالیت کرد.
پطرس غالی در 14 نوامبر 1922 در یک خانواده قبطی مصر و ارمنی به دنیا آمد، وی نوه پطرس پاشا غالی نخست وزیر مصر در اوایل قرن بیستم بود.
زمانی که وی دبیر کل سازمان ملل بود در رواندا، سومالی، آنگولا و یوگوسلاوی سابق درگیری بود.
پطرس غالی از اکتبر 1977 تا 1991 وزیر امور خارجه مصر بود.

 

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار