ترکی الفیصل سرنوشت خود را مانند صدام به تروریست ها گره زده است | فراتاب
کد خبر: 2826
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 18:15
ظریف در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
ظریف با ابراز تاسف از حضور ترکی الفیصل در اجتماع منافقین افزود : وی هم تولید کننده القاعده و طالبان بوده و هم نقش بسیار ننگینی در سابق رژیم سعودی داشته است که حضورش قدری خبرساز شد که آن هم نشان دهنده بی کفایتی و بی درایتی این افراد است که مانند صدام اینده

به گزارش فراتاب، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورماندر بدو ورود به قزاقستان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، درباره اجتماع منافقین در پاریس و میزبانی فرانسه گفت: متاسفانه این تحول جدیدی نیست حضور گروهک تروریستی منافقین در فرانسه سالهاست که آغاز شده است و این بازی سیاسی هم که سالانه برگزار می کنند نخستین بار نیست. این بازی که شکل گرفته همه ساله با تعدادی از افراد با شناسنامه معیوب از کشورهای مختلف حضور می یابند و سخنرانی می کنند.

ظریف تصریح کرد: افرادی مانند بولتون و گینگریچ سالهاست که در این اجلاس حاضر میشوند و از تروریست ها حمایت می کنند که آن هم اتفاق جدیدی نیست و همیشه سیاستشان همین بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس دستگاه دیپلماسی با ابراز تاسف از حضور ترکی الفیصل در اجتماع منافقین افزود : وی هم تولید کننده القاعده و طالبان بوده و هم نقش بسیار ننگینی در سابق رژیم سعودی داشته است که حضورش قدری خبرساز شد که آن هم نشان دهنده بی کفایتی و بی درایتی این افراد است که مانند صدام اینده خود را به تروریست ها گره میزنند.

موارد اختلافی درباره رژیم حقوقی دریای خزر کم شده است

 وی همچنین در مورد نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر که قرار است فردا آغاز بکار کند، ضمن بیان اینکه موارد اختلافی درباره رژیم حقوقی دریای خزر کم شده است، گفت: چند اجلاس سران و وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر در گذشته برگزار شده و بحث های خوبی درباره رژیم حقوقی این دریا صورت گرفته است اما هنوز نکاتی وجود دارد که نیاز است درباره آنها گفتگوهای بیشتری میان وزرا صورت گیرد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا می توان درباره تدوین رژیم حقوقی در این اجلاس امیدوار بود تصریح کرد: این که آیا در این اجلاس بتوانیم به نتیجه کاملی برسیم با توجه به نکات باقی مانده قدری خوشبینانه است. باید از این فرصت برای بررسی بیشتر موضوعات استفاده کنیم تا در اجلاس اینده سران بیش از پیش به نتیجه نزدیکتر شویم.

ظریف گفت: البته در این مدت همکاریهای خوبی میان همسایگان خزر  در زمینه های محیط زیست و نگهداری از منابع شیلات و ابزیان  این دریا انجام شده است و در بسیاری موارد به ویژه درباره این که خزر باید دریای صلح و دوستی باشد و بیگانگان در ان حضور نداشته باشند اتفاق نظر وجود دارد. رییس دستگاه دیپلماسی همچنین از فرصت مناسب اجلاس خزر برای دیدار رسمی یا گفتگوهای سرپایی با  همتایانش از کشورهای ساحلی این دریا خبر داد.

نظرات
آخرین اخبار