اتریش کنترل بر مرزهای خود را با کشورهای همسایه تشدید می کند | فراتاب
کد خبر: 282
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 23:30
به دنبال موج جدید ورود متقاضیان پناهندگی به اتریش، این کشور روز سه شنبه کنترل گذرگاه های مرزی خود را با کشورهای همسایه افزایش می دهد.

به گزارش فراتاب از خبرگزاری فرانسه از وین، یوحنا میکل لایتنر وزیر کشور اتریش در این باره گفت: ما تصمیم گرفته ایم به زودی کنترل گذرگاه های مرزی خود را با کشورهای ایتالیا، اسلوونی و مجارستان افزایش دهیم. به همین منظور تدابیر خاصی در نظر گرفته ایم که از آن جمله می توان به احداث چهار کیلومتر حصار در مرز با اسلوونی اشاره کرد.
وزیر کشور اتریش که در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: دولت اتریش در نظر دارد فردا (چهارشنبه) اجرایی شدن سهمیه بندی روزانه را برای ورود متقاضیان پناهندگی به خاک این کشور اعلام کند.
دولت سوسیال-دموکرات ها حاکم بر اتریش ماه ژانویه اعلام کرده بود در نظر دارد سی و هفت هزار و 500 نفر متقاضی پناهندگی را در سال جاری میلادی بپذیرد.
اتریش سال گذشته میلادی بیش از نود هزار متقاضی پناهندگی را پناه داده بود.
سال گذشته مجارستان با کشیدن سیم خاردار در نوار مرزی با کرواسی این بخش از مرزهای خود را علاوه بر صربستان بر آوارگان جنگی و مهاجرانی که قصد عبور از این کشور را به دیگر کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا داشتند، مسدود کرد و این امر باعث شد مهاجرین برای بار دیگر مسیر خود را تغییر داده و از طرف کرواسی برای رسیدن به اتریش، آلمان و سوئد وارد اسلوونی شوند.
بحران آوارگان جنگی نشان داد که اتحادیه روپا نه تنها برای حل و فصل مسایل امکانات و توانایی کافی ندارد، بلکه ثابت کرد که کشورهای این اتحادیه از موضع یکسان در برابر مشکلات و معضلات برخوردار نیستند.
سازمان بین المللی در امور مهاجرین پیشتر اعلام کرده بود که تعداد آوارگان جنگی که طی سال 2015 میلادی از طریق زمینی و دریایی وارد اروپا شده اند از مرز یک میلیون نفر گذشته است.
این سازمان بین المللی با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه از ابتدا تا اواخر سال 2015 بیش از یک میلیون و 5 هزار نفر وارد قاره اروپا شدند، اعلام کرد که تعداد آوارگان جنگی در اروپا در سال 2015 نسبت سال پیش از آن افزایش داشته است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار