کد خبر: 2819
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 15:38
نوبخت در نشست خبری:
سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت یازدهم به دنبال عادلانه کردن حقوق هاست گفت: 4 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش حقوق کارکنان در سه ماه اول امسال پرداخت شد اما متاسفانه این اقدام، تحت الشعاع موضوع فیش های حقوقی نامتعارف قرار گرفت.

فراتاب-گروه سیاسی:محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود با اشاره به گزارشی از عملکرد دولت در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم و چای و آخرین وضعیت تخصصی طرح های عمرانی، افزود: امسال رشد حقوق و دستمزد کارکنان دولت 12 درصد بود که البته زیاد نیست و به همین جهت دولت از سال گذشته اعلام کرد که نظام پرداخت ها نیازمند اصلاح است، در غیر این صورت عدالت انجام نمی شود.
وی ادامه داد: دولت با متمرکز شدن بر پرداختی های حقوق یک و نیم ملیون تومانی در سه ماهه اول امسال، چهار هزار و 500 میلیارد تومان اضافه بر پرداختی ها نسبت به سال گذشته برای عادلانه کردن حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت کرد.
سخنگوی دولت اظهار داشت: متاسفانه مسئله فیش های حقوقی اجازه نداد تا این اقدامات دولت که برای کارکنان زحمت کش خود انجام داده بود، نمود داشته باشد.
نوبخت افزود: باید توجه داشت که میزان این حقوق های نامتعارف چقدر است و اضافه پرداخت های دولت در سه ماهه اول سال جاری چقدر بوده است؛ بطوری که آن اقدام نارضایتی ایجاد کرد ولی اقدام دولت در ترمیم حقوق ها رضایتی ایجاد نکرد.
وی یادآور شد: دولت مصمم است دریافت های کارکنانی که دریافتی کمتری دارند را عادلانه کند.

دولت اجازه نمی دهند عدم تعادل پرداخت ها وجود داشته باشد
وی افزود: البته دولت با مسئله فیش های حقوقی نجومی به طور جدی برخورد کرده است و نه تنها در قوه مجریه بلکه در قوه مقننه، قضاییه و بنگاه هایی که مشمول نهادهای دیگر می شود نیز کنترل خواهد شد.
سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت باید این پدیده را ریشه کن کند، ادامه داد: دولت فقط به ابراز تاسف نسبت به این پدیده بسنده نکرد و غیر از پذیرش استعفای برخی مدیران، نسبت به عزل برخی دیگر اقدام کرد و این دامنه را وسعت خواهد داد.
نوبخت تصریح کرد: دولت اجازه نمی دهد در هیچ شرایطی، عدم تعادل در پرداخت ها وجود داشته باشد.

18.4 درصد رشد وزنی خرید گندم
سخنگوی دولت در خصوص خرید تضمینی گندم نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تولید گندم در کشور 11 میلیون و 522 هزار تن بود که پیش بینی برای سال جاری تولید 12 میلیون و 800 هزار تن است.
نوبخت افزود: تا 21 تیرماه سال جاری، 6 میلیون و 583 هزار تن گندم به ارزش 8 هزار و 400 میلیارد تومان خریداری شده که نسبت به سال قبل 18.4 درصد رشد وزنی داشته است.

افزایش 41 درصدی تولید چای
وی همچنین با اشاره به خرید چای بهاره، گفت: تا تاریخ 21 تیرماه سال جاری، 79 هزار تن چای به ارزش 147 میلیارد تومان خریداری شده است که در بهار امسال میزان تولید چای 41 درصد رشد داشته است.

نوسازی و ساماندهی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار دولت
نوبخت در خصوص نوسازی ناوگان تاکیسیرانی نیز اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت آلودگی هوا که بخشی ناشی از تردد خوردوهای فرسوده در سطح شهر بود، دولت برنامه نوسازی و ساماندهی ناوگان تاکسیرانی را در دستور کار قرار داد و بر اساس آخرین گزارش ها از 90 هزار خودروی تاکسی، 57 هزار و 612 خودرو ثبت نام و پرونده 12 هزار و 122 مورد برای نوسازی تاکسی های فرسوده به ایران خودرو ارسال شده است.

7 هزار و 500 واحد تولیدی در سال جاری فعال می شوند
نوبخت در خصوص فعال کردن 7 هزار و 500 واحد تولیدی برای سال جاری نیز گفت: برنامه داریم در ازای تسهیلات مناسب برای سرمایه در گردش امکان افزایش تولید را فراهم کنیم که هم زمینه اشتغال داشته باشیم و هم واحدهای تولیدی در سراسر کشور فعال شوند که بر اساس آخرین گزارش ها تعداد واحدهایی که در استان ها برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند 29 هزار و 599 واحد می باشند.
وی افزود: از این میزان 6 هزار و 940 واحد تولیدی به بانک ها معرفی شده اند و 456 واحد تولیدی در شعب بانک ها در حال آخرین اقدامات برای دریافت تسهیلات هستند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت مصمم است تا در نیمه اول سال جاری بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی نیمه فعال را با معرفی به بانک ها و اخذ سرمایه در گردش، فعال کند.

تخصیص 6 هزار و 216 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی
نوبخت به تخصیص اعتبارات طرح های عمرانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا به امروز بالغ بر 6 هزار و 216 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصیص داده شده که از این میزان 4 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه به بدهی پیمانگران تخصیص داده شد و هزار و 716 میلیارد تومان هم شامل آب های مرزی، تسطیح اراضی استان خوزستان و اعتبارات ویژه آبرسانی روستایی می شود.
وی همچنین گفت در حال تهیه گزارشی از آخرین سرمایه گذاری ها که در فضای پسابرجام بوجود آمده هستیم؛ اگرچه این مسئله در محاق مسائل روز به وجود آمده قرار گرفته است اما دولت تلاش خود را برای خروج از رکود و سرعت بخشی به رشد اقتصای کشور ادامه می دهد.

نظرات
آخرین اخبار