کد خبر: 2809
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 22:37
نیویورک تایمز:
برنی سندرز و هیلاری کلینتون قرار است روز سه‌شنبه 12 جولای در پورتموث نیوهمپشایر در یک گردهمایی مشترک شرکت کنند.

فراتاب - سرویس بین الملل:‌ برنی سندرز و هیلاری کلینتون قرار است روز سه‌شنبه 12 جولای در پورتموث نیوهمپشایر در یک گردهمایی مشترک شرکت کنند. این خبر از سوی کمپین سندرز در صبح دوشنبه تائید شد، این امر می‌تواند حامیان سندرز را که در حمایت از کلینتون مردد بودند، مطمئن سازد. کلینتون در جمع رهبران حزبی در کنوانسیون ملی در تاریخ 25 الی 28 جولای در فیلادلفیا حاضر خواهد شد. خانم کلینتون دلیگیت های کافی برای نامزدی حزب متبوعش را به دست آورده است ولی هنوز رسماً به عنوان نامزد منتخب حزب انتخاب نشده است، با این حال در همین کنوانسیون قرار است انتخاب وی نهایی شود.

این گردهمایی در دبیرستانی در پورتموث و در ایالتی برگزار خواهد شد که سندرز خانم کلینتون را با 22 درصد امتیاز بیشتر و طی مبارزه‌ای سخت در پرایمری ماه فوریه شکست داده بود. درحالی‌که قویاً انتظار می‌رود در این گردهمایی سندرز از کلینتون رسماً حمایت کند، کلینتون در همین اواخر مجبور شده دو کمپین اخیر خود را دوباره برنامه‌ریزی بکند، یکی کمپین مشترک با رئیس‌جمهور اوباما و دیگری با معاون رئیس‌جمهوری، جوزف بایدن، اولی به خاطر تیراندازی اورلاندو در فلوریدا و دومی بابت تیراندازی دالاس.

طی هفته گذشته و در نشست برنامه‌ریزی برای کمیته ملی حزب دموکرات در اورلاندو، آقای سندرز و جبهه لیبرال حزب دموکرات مباحثی مطرح کردند که در این کمپین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هفته اخیر، خانم کلینتون طرحی ارائه داد که طی آن برای حذف شهریه مؤسسات و دانشگاه‌های دولتی برای خانواده‌هایی با درآمد سالیانه کمتر از 125000 دلار، برنامه‌ریزی‌شده بود، و این گامی برای نزدیکی به طرح و برنامه برنی سندرز بود که نسبت بدان اصرار داشت.

روز شنبه نیز، خانم کلینتون در طرح مسائل بهداشت و درمان، و تشویق کنگره برای حمایت‌های بیشتر در امر درمان و مراقبت‌های پزشکی، قدم‌به‌قدم به شعارهای سندرز نزدیک شده بود. ضمناً در مورد تجارت بین‌المللی و تعهدات خارجی ایالات‌متحده نیز، کلینتون اظهارات خود را قدری تعدیل کرده و پس‌ از آن بود که سندرز روز شنبه به خبرنگاران گفت:

"من فکر می‌کنم می‌توان گفت که کمپین خانم کلینتون و من، و یا به‌اصطلاح کمپین ما، به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌گردد."

طبق نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال، در حال حاضر، حامیان سندرز، عمدتاً نسبت به کلینتون نظر مثبتی دارند و حدود 45 درصد از آنان از کلینتون حمایت کرده‌اند.

 

منبع: نیویورک تایمز

نظرات
آخرین اخبار