کد خبر: 2806
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 02:05
واشینگتن تایمز:
طبق نظرسنجی‌ها، بیشتر آمریکایی‌ها تصمیم اف بی آی مبنی بر عدم اعلام جرم علیه کلینتون را غیرقابل‌قبول می‌دانند.

فراتاب – سرویس بین‌الملل:‌ مطابق نظرسنجی‌های روز دوشنبه 11 جولای، بیشتر مردم آمریکا، رای اف بی آی دال بر بی‌گناهی نامزد تقریباً محرز دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون را در مورد استفاده از سرور ایمیل‌های شخصی در دوران تصدی‌گری وزارت خارجه غیرقابل‌قبول می‌دانند، و اکثریت آنان معتقدند این موضوع آن‌ها را درصورتی‌که هیلاری برنده انتخابات گردد، بیشتر نگران می‌سازد.

طبق نظرسنجی مشترک «ای بی سی نیوز» و «واشینگتن پست» که روز دوشنبه منتشر شد، 56 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، می‌گویند آن‌ها رای رئیس اف بی آی جیمز کومی را در مورد اینکه خانم کلینتون مجرم نیست، نمی‌پذیرند. در مقام مقایسه، 35 درصد از آنان، این تبرئه را می‌پذیرند و باور دارند.

ضمناً، 57 درصد معتقدند، درصورتی‌که هیلاری در انتخابات پیروز گردد مسئله استفاده از ایمیل‌های شخصی آنان را بیشتر نگران خواهد ساخت، درحالی‌که 39 درصد از پاسخ‌دهندگان این دو موضوع را با بی‌ارتباط باهم دانسته‌اند.

 

جیمز کومی رئیس اف بی آی، به تاریخ 7 جولای 2016 در واشینگتن و در ساختمان کنگره، پیش از برگزاری نشست کمیته اصلاح دولتی و بررسی کنگره، در مورد رای آژانس متبوع خود مبنی بر مجرم نبودن نامزد دموکرات‌ها درباره بحث ایمیل‌های شخصی سخنرانی کرد.

58 درصد نیز گفته‌اند این مسئله در حمایتشان از کاندیداتوری هیلاری برای احراز مقام ریاست جمهوری تأثیر خاصی ندارد و در مقابل، 28 درصد معتقدند این مسئله احتمالاً تأثیر اندکی خواهد داشت، و 10 درصد نیز گفته‌اند این مسئله در حمایت آنان از هیلاری احتمالاً‌ تأثیر بالایی خواهد داشت.

هفته اخیر، آقای کومی گفته بود، خانم کلینتون در استفاده از ایمیل خود بی‌احتیاطی کرده اما جرمی متوجه وی نیست. دادستان کل لورتا لینچ، نیز روز چهارشنبه گذشته این عدم اعلان جرم را قابل‌قبول خواند.

آقای کومی روز پنجشنبه در کنگره شهادت داد خانم کلینتون ممکن است از چندوچون امور پیچیده اطلاعات طبقه‌بندی‌شده اطلاعی نداشته باشد. نزدیک به 9 تن از 10 جمهوری‌خواه گفته‌اند آنان با رای آقای کومی مخالف‌اند و درصورتی‌که هیلاری برنده انتخابات گردد، نگران‌اند. ضمناً نزدیک به دوسوم از دموکرات‌ها با رای کومی موافق‌اند و این مسئله را با انتخابات ریاست جمهوری بی‌ارتباط می‌دانند.

نزدیک 60 درصد مستقل‌ها نیز گفته‌اند اف بی آی دچار اشتباه شده و این مسائل نگرانی‌ها در مورد ریاست جمهوری هیلاری را افزایش می‌دهد.

45 درصد جمهوری خواهان گفته‌اند این مسئله در رای دهی آنان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد، درحالی‌که 47 درصد از آنها گفته‌اند در حمایت آنان ممکن است تأثیر اندکی داشته باشد.

سه‌چهارم دموکرات‌ها نیز اذعان داشته‌اند این مسئله برای آن‌ها تأثیر خاصی نخواهد داشت و در مقایسه 16 درصد گفته‌اند این مسئله حمایت آن‌ها را تقویت خواهد کرد و 10 درصد نیز گفته‌اند این مسئله احتمالاً تأثیر اندکی بر حمایت ایشان خواهد داشت.

 

دیوید شرفینسکی – واشینگتن تایمز

دوشنبه 11 جولای

 

نظرات
آخرین اخبار