نفت شیل آمریکا بشکه ای 45 دلار؛ شوک جدید به خلیج فارس! | فراتاب
کد خبر: 2800
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 04:50
خبری فاجعه بار برای تولید کنندگان نفت خلیج فارس
رویترز: نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه شرکت های نفتی آمریکا هم اکنون امکان بقا در سطح قیمتی 45 دلار و بیشتر را دارند.

به گزارش فراتاب و به نقل به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 06:53 صبح امروز به وقت گرینویچ با 38 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به 46 دلار و 38 سنت رسید.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده به بهای 44 دلار و 95 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته 46 سنت کاهش داشت.در این میان، نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه شرکت های نفتی آمریکا هم اکنون امکان بقا در سطح قیمتی 45 دلار و بیشتر را دارند. این شرکت ها همچنین هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی به تعداد دکل های نفتی فعال خود افزودند.
بازرگانان می گویند کاهش قیمت نفت ناشی از کاهش سفارش نفت خام پالایشگاه های آسیایی و کاهش رشد اقتصادی در این قاره است.
«رالف لزکزینسکی»*رییس بخش تحقیقات شرکت کارگزاری کشتی «بانکرو کوستا»** واقع در ژنو گفت: واردات نفت آسیا در چند ماه گذشته در حال کاهش بوده و این امر تا حدودی طبیعی است که بزودی شاهد کاهش نرخ رشد تقاضای نفت باشیم.
بانک آمریکایی گلدمن ساچز می گوید، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در 12 ماه آینده در دامنه 45 تا 50 دلار در هر بشکه باقی می ماند.
در این میان، نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه شرکت های نفتی آمریکا هم اکنون امکان بقا در سطح قیمتی 45 دلار و بیشتر را دارند. این شرکت ها همچنین هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی به تعداد دکل های نفتی فعال خود افزودند.
در آسیا نیز نشانه های کاهش نرخ رشد اقتصادی در حال نمایان شدن است. بر اساس آمار دولت ژاپن، سفارش ماشین آلات اصلی در این کشور در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) به طور غیرمنتظره ای برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و 1.4 درصد از ماه پیش از آن کمتر شد.
نظرسنجی رویترز از 61 اقتصاددان نشان می دهد، احتمال کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم 2016 وجود دارد و ممکن است نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم به 6.6 درصد کاهش یابد که کمترین نرخ رشد این کشور در هفت سال گذشته است.

منبع :ایرنا

 

نظرات
آخرین اخبار