کد خبر: 2799
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 22:03
در دیدار روحانی و عمار حکیم تاکید شد:
حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر بر حمایت تهران از مردم عراق در برابر تروریسم تأکید کرده است.

فراتاب-گروه سیاسی: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی روز دوشنبه در دیدار با سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود.»

روحانی در این دیدار پیروزی‌های اخیر دولت و ملت عراق بر تروریست‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و ضمن تجلیل از نقش مرجعیت دینی در هدایت مردم و تقویت یکپایرچگی، بر ضرورت حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی، مذاهب و قومیت‌ها در این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهوری همچنین با تأکید بر لزوم گسترش همه جانبه روابط ایران و عراق، تصریح کرد: «توسعه، تقویت و استحکام مناسبات تهران – بغداد به نفع مردم دو کشور و ملت های منطقه است.»

سید عمار حکیم نیز در این دیدار با اشاره به آخرین تحولات عراق و روند پیشرفت در مبارزه علیه تروریسم، تحلیلی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور عربی ارائه کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین از نقش ارزنده ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به آزادسازی فلوجه از اشغال گروه تروریستی داعش، این پیروزی بزرگ را نتیجه وحدت و هماهنگی همه نیروهای سیاسی، مردمی و نظامی عراق دانست و بر ادامه این هماهنگی تا محو کامل تروریسم و پاکسازی مناطق باقیمانده تأکید کرد.

حکیم روز یکشنبه در شهر مقدس قم با مراجع اعظام تقلید دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای گفتگو کرده است.

نظرات
آخرین اخبار