کد خبر: 2793
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 15:56
اینترنشنال بیزینس تایمز:
نیوت گینگریچ، از مهم‌ترین گزینه‌های نامزدی برای معاونت اولی ترامپ در نشست سالانه منافقین، به سیاست‌های اوباما علیه ایران شدیداً حمله کرد

فراتاب – سرویس بین‌الملل: گینگریچ در این گردهمایی، منافقین را کلید اصلی مبارزه با دولت جمهوری اسلامی خواند. رئیس سابق مجلس نمایندگان و یکی از مهم‌ترین نامزدهای محتمل برای پست معاونت اولی ترامپ، با انتقاد شدید از سیاست دولت ایالات‌متحده، اظهار داشت، اوباما با تزریق پول به حامی اصلی تروریسم در جهان، جهان را در مسیر خطرناکی قرار داده است. وی نزدیکی دولت اوباما به ایران و سعی آن برای برقراری روابط حسنه با آن کشور را به‌تندی مورد نقد قرار داد. منظور نیوت گینگریچ از این اظهارات، امضای توافق هسته‌ای و متعاقب آن لغو تحریم‌ها و آزادسازی مقادیری از دارایی‌های بلوکه‌شده در قبال تحدید برنامه‌های هسته‌ای ایران بود.

گینگریچ در جمع هزاران نفر در نشست پاریس بار دیگر ادعاهای کذب و دور از واقعیتی را تکرار کرد و گفت: "آن‌ها (ایرانی‌ها) به روش اصولی، دیپلمات‌های ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی را فریب دادند. آن‌ها به زیرکی زمینه را برای تأمین مالی هم‌پیمان‌های خود مهیا کردند، و توانستند قدرت خود را حفظ و به حمایت از تروریسم تداوم ببخشند."

در مصاحبه‌ای با بریت بارت نیوز، در 9 جولای، گینگریچ گفت اگر ترامپ از وی بخواهد، وی به کاخ سفید راه خواهد یافت. او در ادامه گفت ترامپ یک کمپین فوق‌العاده به راه انداخته است و ریاست جمهوری ترامپ یادآور ریاست جمهوری ریگان در دهه 1980 خواهد بود. اظهارات گینگریچ با کف و سوت حضار در این گردهمایی روبرو شد.

گینگریچ از ایالات‌متحده خواست تا از این گروهک منافقین حمایت کند، چراکه این گروه را کلید اصلی مبارزه با ایران دانست. وی گفت: "ما متعهد هستیم برای شما در این راه درست و کلیدی کمک کنیم. کمک‌های ما باید شامل حمایت و تشویق تلاش سیستماتیک مردم ایران جهت مقابله با دیکتاتوری و حذف آن به‌مثابه تهدیدی برای تمدن باشد."

گینگریچ گفت: "آنچه شما را به اینجا کشانده، آنچه نمایندگان شما را از سراسر جهان در اینجا جمع کرده، و آنچه رسانه‌های مختلف برای پوشش این نشست واداشته، بذل‌توجه به اهمیت کار شماست.

گفتنی است که گینگریچ از جمله جمهوری‌خواهانی است که دیدگاه‌های رادیکال و ایران ستیزی دارد.

نظرات
آخرین اخبار