کد خبر: 2779
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 17:40
مایکل شنون بازیگر در جشنواره کارلووی واری با نمایش جدیدترین فیلمش درباره دنیای بازیگری هم صحبت کرد.

به گزارش فراتاب به نقل از ورایتی، مایکل شنون که با فیلم «کاملا ناشناخته» به کارگردانی جاشوآ مارستون در جشنواره کارلووی واری حضور دارد، با نمایش این فیلم به سوال‌های خبرنگاران نیز پاسخ داد.
او در این فیلم سینمایی در کنار ریچل وایز، کتی بیتس و دانی گلاور بازی کرده است. فیلم شخصیتی که شنون نقشش را بازی می‌کند، در حال میزبان مهمانی تولد در کنار همسرش است که ناگهان متوجه می‌شود زنی از مهمانان را از گذشته می‌شناسد. او با نامی جدید در این میهمانی حضور دارد و تظاهر می‌کند شخصیت شنون را نمی‌شناسد؛ اما او بعدا زندگی این زوج را دچار پیچیدگی‌های جدی می‌کند.
شنون درباره تجربه‌اش در این فیلم در مصاحبه چنین گفت:

آیا بازیگران بزرگ زیادی هستند که حاضر شوند در فیلمنامه مهمی که تقریبا هیچ اتفاقی در آن نمی‌افتد شرکت کنند؟
– خب، این بستگی دارد که شبیه دیگران باشی یا نه. من نگاه می کنم که پایم را کجا می‌گذارم. منظورم این است که فیلم‌هایی شبیه «کاملا ناشناخته» اساسا شبیه یک تلاش داوطلبانه هستند. برای همین هم شما در جشنواره‌های فیلم می‌بینید که مورد توجه قرار می‌گیرند. این یک جور پاداش برای شماست که در چنین فیلمی حضور دارید. ماندن در چنین هتل قدیمی زیبا…
این هتل کمی شبیه سریال «پیاده‌روی امپایر» نیست؟
– خب، من این دو را کنار هم نمی‌گذرام. شبیه آن نیست…
آیا می‌توانید بازیگران را سرزنش کنید که چرا دوست دارند وارد چنین چالش‌هایی شوند؟ کارهایی با پرستیژ اما تقریبا هیچ دستمزدی؟
– فکر می‌کنم به عنوان گروه بازیگران لازم است این رفتار را متوقف کرد. هیچ دلیلی برای این روش وجود ندارد. اگر کسی یک فیلمنامه خوب گیر بیاورد و بخواهد بازیگران خوب جمع کند، بعد هیچ کسی به آن اهمیت ندهد، خب کار پیش نمی‌رود. ما تقاضای میلیون‌ها دلار نمی‌کنیم. باید تصمیم‌های واقع بینانه گرفت. اگر فقط من بودم هیچ اهمیت نمی‌دادم. احتمالا این کار را رایگان انجام می‌دادم. اما من خانواده هم دارم.
اگر پلتفرم جدیدی همه این چیزها را تغییر دهد تعجب می‌کنید؟ تد هوپ گفته است دلش می‌خواهد آمازون فیلم‌های مستقل را بخرد تا فیلمسازان بیشتر از چیزی که الان کسب می‌کنند، به دست بیاورند.
– با این نگرش تد موافقم.
چطور متوجه می‌شوید یک شخصیت درآمده؟ از مورد مشخصی متوجه آن می‌شوید؟
– نه. هیچ وقت درست متوجه این موضوع نمی‌شوم. فکر می‌کنم هیچوقت واقعا به آن نگاه نمی‌کنم. عجیب است. چون فکر نمی‌کنم مردم هیچ وقت واقعا خودشان را بشناسند، می‌دانی؟ راه دقیقش فقط تجربه نیست. خیلی از تفسیرهای کیفی فراتر می‌رود.
آیا نگران مجموع بازیگران یک فیلم هستی؟ مخصوصا پس از این که نقش ون آلدن که برای شبکه اچ‌بی‌او بازی کردی، حسابی یک چهره خانوادگی برایت درست کرد؟
– نه، به هر چیز در مقطع خودش توجه دارم. به نظرم «کاملا ناشناخته» یک داستان خیلی جالب درباره چیزی داشت که مردم ممکن است در همان مقطع از زندگی‌شان داشته باشند. حس این که می‌خواهی از آنچه هستی فاصله بگیری، آن را تغییر بدهی، و شروع به این کار می‌کنی. شبیه یک موضوع اکتشافی است. فکر نمی‌کنم مردم زیادی دوست داشته باشند مرا در نقش «تام» ببینند. همه دلایل من برای ایفای این نقش این بود که از سطح تصور مردم عبور کنم.
این نقش چه داشت که مورد پسند شما واقع شد؟
– من از این ایده خوشم آمد که بخواهی از آنچه خودت هستی دفاع کنی، و در فشار باشی که در سمت دیگر قرار بگیری. و در پایان روز لازم باشد تصمیمی بگیری. حق داشتم؟ اشتباه کردم؟ کدامیک؟
اما شما با انجام کار طولانی مدت هم کنار می‌آیید. تماشای شخصیت شما در سریال کابلی جالب است؟
– بستگی دارد به این که کار دست چه کسی باشد و آنها دارند با شخصیت چه کار می‌کنند. همیشه از آنچه سر ون آلدن آمد خوشحال نبودم. صادقانه بگوید بیشتر فکر می‌کردم که این شخصیت می‌تواند جالب‌تر هم باشد. فکر می‌کردم به یک مضمون تکراری افتاده، به ویژه هر چه به انتهای کار نزدیک می‌شدیم به طور مداوم تحقیر می‌شد و تلاش به گرفتن کار داشت و آن را از دست می‌داد و این دوباره و دوباره تکرار می‌شد…. راز بزرگ تیره این ماجرا این است که مردم عاشق تماشا کردن تب و تاب دیگران هستند. آنها از رنج دیگران لذت می‌برند و احساس می‌کنند خودشان واقعا قوی هستند.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار