کد خبر: 277
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 19:25
کریستین ساینس مانیتور:
 نشریه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی با پرداختن به جایگاه سردار قاسم سلیمانی در ایران و منطقه نوشت: ژنرال سلیمانی، فرمانده زنده و فعال سپاه قدس ایران به قهرمان ملی این کشور در میان اقشار مختلف جامعه تبدیل شده است.

به گزارش فراتاب به نقل از ایسنا،این نشریه نوشت: سال‌ها بود که ژنرال سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس ایران در سایه فعالیت می‌کرد و نبردهایی از افغانستان گرفته تا لبنان را رهبری می‌کرد. اما قاسم سلیمانی امروزه ژنرال برجسته و سرشناس ایران است ، مردی که از سوی شبکه‌های اجتماعی به عنوان قهرمان ملی شناخته شده و دست کم 10 حساب اینستاگرامی در حال انتشار تصاویری در خطوط مقدم در عراق و سوریه هستند.

جمهوری اسلامی پیش از این ستایش از قهرمانان را به شخصیت‌های مذهبی و شهدای جنگ اختصاص داده بود اما این امر در خصوص ژنرال سلیمانی متفاوت است، فرمانده موگندمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سر زنده و فعال است و صعودش برای تبدیل شدن به یک ستاره مصادف با رشد رویکرد ملی گرایانه در ایران شده است.

به نوشته این نشریه یک تحلیلگر اصولگرا ساکن شهر قم گفته که تبلیغات درایران در حال تغییراست و هر ملتی نیاز به یک قهرمان زنده دارد.

وی افزود:‌قهرمانان مرده این روزها مفید واقع نمی‌شوند،ما به یک قهرمان در قید حیات نیاز داریم. مردم ایران فرماندهان بزرگ و قهرمانان نظامی در عرصه‌ی تاریخ را دوست دارند.

کریستین سانیس مانیتور در ادامه نوشت: ایرانی‌ها دلایل زیادی برای قهرمان شدن وی دارند، از حفظ بغداد از سقوط به دست داعش گرفته تا فعالیت مجدد مبارزان شیعه در عراق برای حفظ بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حدود شش سال جنگ دلیل دیگر محبوبیت سلیمانی، تلاش برای سقوط قدرت آمریکا در منطقه و نفوذ معنوی ایران در افزایش مقاومت در برابرآمریکا اسراییل و دیگر هم پیمانانشان است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، تمام مردم از طبقات و گروههای مختلف اجتماعی به وی احترام می‌گذارند و در حقیقت سلیمانی منبع افتخار و غرور و نشانه‌ای از قدرت تمام اقشار ایرانیان در زمینه قدرتمندی کشورشان در خارج از مرزها است. در راهپیمایی هواداران نظام، حتی زنان با آرایش‌های غربی خود تاکید می‌کند که سرباز سلیمانی هستند و در مسابقات قهرمان بدنسازی نیز مردان عضلات خود را در کنار تمثال او به نمایش می‌گذارند.

اما سلیمانی تمایلی به مطرح شدن ندارد. زمانیکه یک کارگردان جوان خواسته بود فیلمی با الهام گرفتن از قهرمان خود بسازد، این ژنرال ایرانی گفته بود که با آن مخالف و معذب است.

به نظر می‌آید که ژنرال سلیمانی در میان جامعه هنرمندان ایران نیز محبوب است.

ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان معروف فیلم‌های جنگی دراین باره گفت: فیلم بادیگارد را به عشق حاج قاسم سلیمانی ساختم، کسی که کره زمین زیر پاهایش قرار دارد.

نظرات
آخرین اخبار