میکا جانسون متهم تیراندازی دالاس، به‌تنهایی عمل کرده است | فراتاب
کد خبر: 2729
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 09:00
سرباز سابق ارتش آمریکا و متهم اول تیراندازی های دالاس
مقامات بر این باورند، میکا جانسون، که به قتل 5 افسر پلیس در یک تظاهرات در دالاس متهم است، به‌تنهایی عمل کرده و همدستی نداشته است.

فراتاب – سرویس بین‌الملل: مقامات بر این باورند، میکا جانسون، که به قتل 5 افسر پلیس در یک تظاهرات در دالاس متهم است، به‌تنهایی عمل کرده و همدستی نداشته است. مواد اولیه لازم جهت ساخت بمب، اسلحه و یک مجله مربوط به امور نظامی، در خانه جانسون پیداشده است، گفتنی است وی خود نیز در بین کشته‌شدگان روز پنج‌شنبه قرار دارد. اعتراضات دالاس به خاطر قتل دو فرد سیاه‌پوست به نام‌های فیلاندو کاستیل و آلتون استرلینگ توسط پلیس صورت گرفته بود، همچنین تجمعات مشابهی در بین بسیاری از شهرهای ایالات‌متحده در روز جمعه برگزارشده است.

"توجه به زندگی سیاهان" از هم‌اکنون به شعار افراد معترض به خشونت‌های پلیس علیه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شده است. این شعار دارای یک هشتگ مخصوص و یک تی‌شرت منقش بدان بوده و حتی شعار مذکور نام جنبشی است که به‌طور آزادانه در این کشور سازمان‌یافته است. این شعار پیش‌تر در سال 2012 و در اعتراض به قتل‌های مشابه از سوی سه زن شکل گرفت و حتی وب‌سایتی به همین نام BlackLivesMatter.com نیز وجود دارد اما این روزها به خاطر حوادث اخیر در دالاس و سایر شهرها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

در روزهای اخیر، با افزایش تیراندازی‌های نژادی و مذهبی در این کشور به این معنا که این حوادث تلخ ریشه در نژاد و یا مذهب خاصی دارد، این سؤال را پیش می‌کشد که آیا بین دعویات هشداردهنده نامزد جمهوری خواهان در مورد احیای روحیات ملی‌گرایی افراطی در این کشور، و حوادث اخیر ارتباطی هست؟ آیا در صورت وجود هرگونه رابطه‌ای، می‌توان اظهارات اخیر ترامپ را برانگیزاننده این حوادث خواند و یا اینکه وجود این حوادث بوده که فردی مثل ترامپ را به واکنش واداشته است. احیای این موضوعات ابتدایی برای ایالات‌متحده به‌عنوان یکی از پیشتازان دموکراسی و تمدن غربی، چه مفهوم خاصی در بردارد؟

 

منبع:  رویترز

 

نظرات
آخرین اخبار