کد خبر: 2719
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 05:50
به‌دنبال شکایت شرکت‌های فولاد اروپا
به‌دنبال شکایت شرکت‌های فولاد اروپا، کمیسیون اروپا دراین‌باره تحقیق خواهد کرد که آیا ایران، روسیه و ۳ کشور دیگر آهن و فولاد و آلیاژهای آن را به‌صورت ارزان روانه بازار این اتحادیه کرده‌اند یا نه.

فراتای-سرویس اقتصادی :به گزارش فراتاب و به نقل از تسنیم، رویترز گزارش نموده است که به‌دنبال شکایت شرکت‌های فولاد اروپا، کمیسیون اروپا در این باره تحقیق خواهد کرد که آیا ایران، روسیه و 3 کشور دیگر آهن و فولاد و آلیاژهای آن را به‌صورت ارزان روانه بازار این اتحادیه کرده‌اند یا نه.کمیسیون، علاوه بر صادر کنندگان آهن و فولاد روسی و ایرانی، درباره صادر کنندگان برزیلی، صرب و اوکراینی نیز تحقیق خواهد کرد. به شرکت‌های اروپایی 15 روز فرصت داده شده تا درباره جزئیات این قضیه با کمیسیون اروپایی تماس بگیرند.

کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد این تحقیق که از روز پنجشنبه آغاز شده، بر بازه زمانی اول جولای 2015 تا 30 جولای 2016 متمرکز خواهد بود.

کمیسیون، علاوه بر صادر کنندگان آهن و فولاد روسی و ایرانی، درباره صادر کنندگان برزیلی، صرب و اوکراینی نیز تحقیق خواهد کرد. به شرکت‌های اروپایی 15 روز فرصت داده شده تا درباره جزئیات این قضیه با کمیسیون اروپایی تماس بگیرند.

اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) که اعضایش بیش از یک‌چهارم محصولات آهن و فولاد اتحادیه را تأمین می‌کنند، در ماه می این پرونده شکایت را مطرح کرده است.

کمیسیون در مجله رسمی خود نوشت: «شاکی مدارکی را ارائه کرده مبنی بر اینکه واردات محصولات تحت بررسی از کشورهای مربوطه به‌طور کلی افزایش یافته و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرده است».

در صورتی که شواهد نشان دهد که آهن و فولاد وارداتی به‌قیمت‌هایی زیر قیمت عادلانه بازار فروخته شده و به کسب و کار رقبای اروپایی آسیب زده است، اتحادیه اروپا می‌تواند تعرفه‌هایی را برای واردات این محصولات وضع نماید. اتحادیه اروپا هم‌اکنون 10 پرونده تحقیق ضددامپینگ در زمینه محصولات فولادی را در دست بررسی دارد.

نظرات
آخرین اخبار