سن امید ایرانیان: زنان 80 و مردان 76.5 سال | فراتاب
کد خبر: 2712
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 02:05
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امید به زندگی در بدو تولد در زنان ایرانی به 80 سال و در مردان به 76.5 سال رسیده است و نیز براساس مطالعات صورت گرفته در فاصله 40 سال اخیر، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده است.

فراتاب: دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی از پیشرفت ها و شاخص های مهم اجتماعی را افزایش امید به زندگی در ایران بیان کرد و گفت: امید به زندگی در بدو تولد در زنان ایرانی به 80 سال و در مردان به 76.5 سال رسیده است.

به گزارش فراتاب به نقل از ایلنا، ملک زاده به مطالعات منتشر شده اخیر در مجلات معتبر دنیا که مبنای آنها مقایسه وضعیت سلامت و شاخص های مهم سلامت در سطح جهان بوده است اشاره کرد و افزود: براساس این مطالعات، ایران پیشرفت های بسیار محسوسی در رابطه با شاخص ها و وضعیت سلامت در دنیا داشته است.

وی افزود: : براساس مطالعات صورت گرفته در میان 40 میلیون نفر در فاصله 40 سال، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی از پیشرفت ها و شاخص های مهم اجتماعی را افزایش امید به زندگی در ایران بیان کرد و گفت: امید به زندگی در بدو تولد در زنان ایرانی به 80 سال و در مردان به 76.5 سال رسیده است.

ملک زاده به بررسی و مطالعه میزان کم خونی در کشورهای مختلف در فاصله 10 تا 14 سال اشاره کرد و افزود: ایران در کاهش میزان کم خونی در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی گفت: در حال حاضر میزان کم خونی در ایران در مقایسه با سال های قبل از انقلاب اسلامی کاهش یافته است و بیشترین میزان بهبود کم خونی در میان کشورهای جهان و منطقه داشته ایم.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که علاوه بر بهبود وضعیت تغذیه و اقتصاد در کشور نسبت به سال های گذشته، شاخص های سلامت بهبود چشمگیری داشته است.

ملک زاده یکی از شاخص های دیگر سلامت که در کشور ایران پیشرفت خوبی داشته است را قد افراد بیان کرد و افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته در میان 40 میلیون نفر در فاصله 40 سال، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده و افزایش قد مردان ایرانی نسبت به مردان سایر کشورها بیشتر بوده است.

به گفته وی، بهبود میزان کم خونی، افزایش امید به زندگی و افزایش قد ایرانی ها نسبت به سایر کشورها نشان دهنده این است که کشورمان در معیارهای سلامت پیشرفت چشمگیری داشته است.

نظرات
آخرین اخبار