بحران پناهندگان به ابزاری برای باج‌خواهی رجب طیب اردوغان تبدیل شده است | فراتاب
کد خبر: 2705
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 14:43
صلاح‌الدین دمیرتاش:
صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در اظهاراتی تند اردوغان را به استفاده ابزاری از بحران پناهندگان برای منحرف ساختن افکار عمومی از نقض حقوق بشر و دموکراسی در ترکیه متهم کرد.

فراتاب-بین‌الملل: «صلاح‌الدین دمیر تاش» رئیس مشترک «حزب دموکراتیک خلق‌ها» که به عنوان اوبامای کُردها شناخته می‌شود از سیاستمدارن اروپایی خواست تا فجایع و ستم‌هایی که علیه کُردهای ترکیه اعمال می‌شود را محکوم کنند. دمیرتاش با متهم ساختن اردوغان به استفاده ابزاری از بحران پناهندگان برای سرپوش نهادن بر نقض گسترده دموکراسی و حقوق بشر در ترکیه از سیاستمداران اروپایی خواست تا در رویکرد فعلی خود که در آن تنها بر بحران پناهندگان و مهاجرت گسترده به اروپا تمرکز کرده‌اند پایان دهند و در سیاست‌های خود، دموکراسی و حقوق بشر را نیز به‌عنوان ارزش‌هایی جهانشمول در نظر بگیرند.

 گمان می‌رود که هدف اصلی انتقادات دمیرتاش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است که اخیراً از رجب طیب اردوغان خواسته بود تا در مورد توافق‌نامه اروپا - ترکیه در مورد پناهندگان با او مذاکره کند. 

دمیرتاش همچنین در ادامه اظهارات خود علیه سیاستمداران اروپایی گفت: «نمی‌توانم درک کنم چرا اروپا و دیگر کشورهای جهان شرایط کُردهای ترکیه را نادیده می‌گیرند، در حالی‌که اردوغان از بحران پناهندگان برای باج‌خواهی‌‌اش استفاده می‌کند».

نظرات
آخرین اخبار