واکنش سخنگوی وزارت خارجه به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا | فراتاب
کد خبر: 2690
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 14:40
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ با بیان اینکه به مسائل داخلی آمریکا کاری نداریم، گفت: واشنگتن موظف است هر چه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.

فراتاب-گروه بین الملل:بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران گفت: دولت آمریکا موظف است هرچه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.

وی تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران عمل به تعهدات طرف مقابل اهمیت دارد و ما به مسائل داخلی آمریکا کاری نداریم و دولت ایالات متحده را مسئول اجرای تعهدات آن کشور می‌دانیم.

قاسمی با بیان اینکه چگونه آنها موانع داخلی‌شان را مرتفع کنند مشکل دولت آمریکاست، افزود: حساسیت‌ها و گرو کشی‌های جناح‌های داخلی در آمریکا آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قابل درک است، اما بی شک زیان جبران‌ناپذیر این اختلافات داخلی و کارشکنی‌ها و بدعهدی‌ها نصیب خودشان خواهد شد.

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا در رأی‌گیری شفاهی 7 ژوئیه (17 تیرماه)، متمم‌هایی در لایحه بودجه با هدف متوقف کردن فروش هواپیمای بوئینگ به «ایران ایر» را به تصویب رساند.

نظرات
آخرین اخبار