با تسخیر تل رفعت کردها به جبهه جدیدی علیه داعش رسیدند | فراتاب
کد خبر: 269
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 08:55
تهدیدهای ترکیه مانع پیشروی کردها نشد
نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، کنترل کامل شهر تل رفعت در شمال شهر حلب و در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه را در اختیار گرفته‌اند ودر حال پیشروی به سوی اراضی تحت اشغالِ گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش فراتاب، شهر تل‌ رفعت شامگاه دوشنبه به دست نیروهای کرد افتاد و تهدیدها و حملات توپخانه‌ای ترکیه نیز نتوانست مانع پیشروی کردها به سمت شرق و سقوط تل رفعت شود.

این پیروزی پس از شکسته شدن خطوط دفاعی گروههای مسلح در غرب تل رفعت رخ داد وبا کنترل شهر «تل رفعت» در حد فاصل شهرهای «حلب» و «اعزاز» در شمال غرب سوریه و در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه نیروهای کرد همچنین به سمت منطقه "کلجبرین" پیشروی کرده و شماری از عناصر مسلح از جمله یکی از سرکردگان گروه لواء الفتح به نام اسماعیل النداف را اسیر کرده و نیز راه منطقه كلجبرين- تل رفعت را بسته اند. شهر استراتژیک تل رفعت در 35 کیلومتری شمال شهر حلب قرار دارد و جمعیت آن بیش از 85000 نفر است.
این نیروها همچنین در 24 ساعت گذشته کنترل روستاهای عین دقنه، و کفر ناصح در اطراف تل رفعت را نیز به دست گرفته‌اند.   هم زمان با پیشروی‌های نیروهای کرد در نزدیکی ترکیه، دولت آنکارا درباره نزدیک شدن کردها به شهر اعزاز در نزدیکی تل رفعت هشدار داده است. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد نیروهای مسلح کرد در صورت نزدیک شدن به شهر اعزاز با «واکنش شدید» آنکارا مواجه خواهند شد.

داوود اوغلو پیشتر نیز تهدید کرده بود در صورتی که ترکیه با تهدیدی از سوی نیروهای کرد سوریه مواجه شود، در حمله به مواضع آنها در سوریه تردید نخواهد کرد.

ترکیه از روز شنبه چندین مرتبه مواضع یگان‌های نیروهای کرد در منطقه اعزاز را گلوله باران کرده است که در این حملات ده‌ها تن کشته شده‌اند.

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات، التحریر،جیش الثوارو ...  تشکیل شده است.

کردها با تصرف کفر ناصح پس از تل رفعت، و فرارو شکست دیگر گروه ها از این منطقه از طرف کانتون عفرین نیز به همسایگی داعش رسیدند. به نظر میرسه کردها بجای اعزاز که ترکیه آن را خط قرمز دانسته بدنبال وصل کردن کفر ناصخ به منبج و در صدد متصل کردن کانتون های سه گانه به هم میباشند و این امر نیز از طرف ائتلاف به رهبری امریکا و روسیه و حتی نظام سوریه نیز مورد توافقی هر چند نا نوشته قرار گرفته است و ارتباط داعش و دیگر مخالفان را با با ترکیه از بین خواهد برد.

نظرات
آخرین اخبار