کد خبر: 2688
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 15:41
تک تیراندازان به سمت پلیس نشانه رفتند:
در راهپیمایی روز پنجشنبه 7 جولای در مرکز شهر دالاس، تک‌تیراندازان 5 افسر پلیس را کشتند و 6 تن دیگر را زخمی کردند، به گفته پلیس، این راهپیمایی بابت تیراندازی اخیر پلیس در مینه سوتا و لوئیزیانا برگزار شده بود.

فراتاب - سرویس بین‌الملل: در راهپیمایی روز پنجشنبه 7 جولای در مرکز شهر دالاس، تک‌تیراندازان 5 افسر پلیس را کشتند و 6 تن دیگر را زخمی کردند، به گفته پلیس، این راهپیمایی در اعتراض به تیراندازی اخیر پلیس در مینه سوتا و لوئیزیانا برگزار شده بود. سه تن از افراد مظنون اکنون در بازداشت پلیس هستند و رئیس پلیس دالاس دیوید براون گفت که پلیس برای چند ساعت از طرف یک فرد مسلح در بن‌بستی در یک پارکینگ که در آن به سمت افسران شلیک شد گیر افتاده بود.

رئیس‌جمهور اوباما در سخنرانی روز جمعه که در نشست سران ناتو در ورشو، لهستان، برگزار می‌شد، با اشاره به این حادثه گفت: "تیراندازی دالاس انگیزه‌های پیچیده‌ای دارد و این حمله بدون هیچ توجیهی صورت گرفته است." او ادامه داد: "ما هنوز تمام حقایق را نمی‌دانیم. چیزی که ما میدانیم این است که یک حمله باطل، و یک محاسبه نفرت‌انگیز در اجرای قانون وجود داشته است." وی از ایالات‌متحده خواست از پلیس و قربانیان حمایت کند.

اوباما در ادامه افزود: "همان‌طور که من پیش‌ازاین بارها گفته‌ام ما نگرانی‌های جدی‌ای در مورد نابرابری‌های نژادی در نظام عدالت کیفری خودداریم، من همچنین گفته‌ام که پلیس ما یک کار فوق‌العاده دشواری دارد - و اکثر آن‌ها کار خود را در بالاترین سطح انجام می‌دهند و ما نیاز به حمایت از افسرانی داریم که هرروز کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند - این (حمله) یک یادآوری دردناک از فداکاری آن‌ها برای ما است. " او در پایان گفت: "ما همچنین می‌دانیم که زمانی که مردم با سلاح‌های قدرتمند مسلح می‌گردند، حملاتی مانند این کشنده و غم‌انگیز قابل پیش‌بینی است."

 

جمعه 8 جولای

لس‌آنجلس تایمز و سی ان ان

نظرات
آخرین اخبار