کد خبر: 2674
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 16:55
سه حزب سبز، چپ و سوسیال دموکرات آلمان در حال نزدیک کردن آرا:
سه حزب سبز، چپ و سوسیال دموکرات آلمان احتمالا یک کاندیدای مشترک و بی طرف برای انتخابات ریاست جمهوری آلمان خواهند داشت و آن هم نوید کرمانی است.

فراتاب-گروه بین الملل:به گزارش روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، سه حزب سبز، چپ و سوسیال دموکرات آلمان احتمالا یک کاندیدای مشترک و بی طرف برای انتخابات ریاست جمهوری آلمان خواهند داشت و آن هم نوید کرمانی است. در این مقاله آمده است که سیگنال های متفاوتی دیده شده اند که آنها را باید جدی گرفت. در این مقاله به اظهارات مستقیم و غیر مستقیم اعضایی از سه حزب نامبرده اشاره شده که این گمان را قوی تر می کند.

دکتر نوید کرمانی، اسلام شناس، پژوهشگر، روزنامه‌نگار و نویسنده، متولد 1967 در گیسن آلمان فرزند پدر و مادری ایرانی می باشد که دارای سوابق تحصیل در شاخه های شرق شناسی، فلسفه و تئاتر در دانشگاه های کلن، بن و قاهره است.
حوزه مطالعاتی ایشان دین، چندفرهنگی، مهاجرت، جهان و جامعه مدرن و ... می باشد و سابقه همکاری با روزنامه‌های معروف آلمان از جمله: فرانکفورتر آلگماینه، زود دویچه سایتونگ، دی سایت و ... را دارد.

سابقه تدریس در دانشگاه فرانکفورت و کالج دارت موت امریکا نبز از دیگر تجربیات ایشان می باشد، وی عضو آکادمی شرق شناسی، آکادمی علوم و هنر نوردراین وستفالن، انستیتو علوم فرهنگی اسن، کنفرانس اسلامی آلمان است.
دریافت جایزه صلح از انجمن نشر و کتاب آلمان در سال 1394، جایزه ادبی یوزف برایتباخ سال 1393، جایزه هانا آرنت 2011، جایزه فرهنگی ایالت هسن 2009، جایزه بوبر-روزنسوایگ 2011 از جمله افتخارات دکتر نوید کرمانی می باشد.

وی همچنین در سال 2015 جایزه صلح کتاب آلمان را دریافت کرد. چهل زندگی، خدا زیباست؛ تجربه زیبایی شناختی از قرآن، ایران؛ انقلاب کودکان، مشرق زمین جدید و زیبا، خدای قهار؛عطار و... از جمله آثار ایشان می باشد.

نظرات
آخرین اخبار