کد خبر: 2668
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 02:03
ترامپ: دیکتاتورها مبارزان بهتری در برابر تروریستها هستند
دونالد ترامپ در جدیدترین اظهار نظر جنجالی اش از صدام دیکتاتور عراق به خاطر آنچه که وی کشتن تروریست ها خواند ستایش کرد

فراتاب گروه بین الملل: دونالدترامپ در مصاحبه مطبوعاتی روز سه شنبه بار دیگر بر ترجیح حفظ دیکتاتورها در قدرت در خاورمیانه تاکید کرد. در حالیکه تمام دنیا صدام را به عنوان شیطانی شرور می شناسند ترامپ از دیکتاتور سابق عراق با عنوان نابود کننده تروریست ها یاد کرد؛ علیرغم این حقیقت که عراق تحت حکمرانی وی  در لیست دولت های حامیان تروریسم بوده است.

" او آدم بدی بود، واقعا بد. اما شما چه می دانید؟ او عملکرد خوبی داشت. او تروریست ها را کشت، او این کار را خوب انجام داد. آن ها قوانین را نایده می گرفتند، آن ها حرف نمی زدند، آن ها تروریست بودند و مهمتر از همه عراق امروز هاروارد تروریست هاست." پاول رایان سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز در خصوص این اظهارات ترامپ از صدام به عنوان یکی از شریرترین افراد قرن بیستم یاد کرد.کمپین انتخاباتی کلینتون هم در این باره اعلام کرد گویا تمجید ترامپ از قدرتمندان حیوان صفت حد و مرزی نمی شناسد. او باید از عاقبت دیکتاتورها درس بگیرد. این اظهارات ترامپ نشان می دهد به قدرت رسیدن وی تا چه حد خطرناک است.

این نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری قبلا گفته بود عراق و لیبی کشورهایی هستند که دژ ISIS شده اند و چقدر خوب بود که صدام حسین و معمر قذافی دیکتاتور لیبی هنوز زنده بودند و در کشورهایشان در راس قدرت قرار می گرفتند. ترامپ قبلا هم شجاعت صدام حسین را در مبارزه با تروریست ها ستوده بود.

منبع سی.ان.ان. / برگردان به فارسی فراتاب

نظرات
آخرین اخبار