کد خبر: 2658
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 11:22
مک کین: ترامپ فاقد استراتژی لازم در سیاست خارجی است اما ...
جان مک کین، سناتور جمهوری خواه از آریزونا و نامزد سابق ریاست جمهوری، با وجود داشتن انتقادهایی بر سیاست خارجی ترامپ، اعلام کرد که از وی حمایت خواهد کرد.

فراتاب سرویس بین‌الملل: سناتور جان مک‌کین (جمهوری‌خواه از آریزونا)، می‌گوید وی مخالفت عمیقی با دونالد ترامپ دارد، اما بااین‌حال، وی خود را متعهد به حمایت از نامزد تقریباً محرز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری می‌داند. (رالف فرسو از آسوشیتدپرس)

سناتور جان مک‌کین، که روز یکشنبه از محل سفارت ایالات‌متحده در کابل سخن می‌گفت، اعلام کرد، وی همچنان در مورد قوت و استحکام سیاست خارجی دونالد ترامپ نگران است ولی مع‌ذلک خود را کماکان متعهد به حمایت از ترامپ، نامزد محتمل جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌داند.

مک‌کین در مصاحبه‌ای با برنامه «روبرو با ملت» که از کانال سی بی اس پخش می‌شد، اعلام کرد: "من پیش‌ازاین هم گفته‌ام که از نماینده حزب ام حمایت خواهم کرد. من مخالفت‌های شدیدی در برخی از مسائل با وی دارم، و خب این موضع من است."

مک‌کین که خود نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات سال 2008 بود همچنین نامزد محتمل دموکرات‌ها هیلاری کلینتون را نیز به باد انتقاد گرفت. مک‌کین در پاسخ به سؤال جان دیکرسون از کانال سی بی اس که پرسید: کدام کاندیدا بهتر می‌تواند موضوعات پیچیده سیاست خارجی را مدیریت کند، با ذکر این نکته که هیچ‌کدام از نامزدها مرا ذوق‌زده نکرده است، از پاسخ به سؤال و انتخاب بین کلینتون و ترامپ خودداری کرد.

در ادامه گفت: "من فکر نمی‌کنم، هیچ‌کدام از آن‌ها بتوانند به آنچه من برای استراتژی و چشم‌انداز ضروری می‌دانم، عمل بکنند، چشم‌اندازی که برنامه‌ریزی و اتکا بر رهبران نظامی را به دنبال دارد و من چنین رویکردی را برای موفقیت ضروری می‌دانم. من امیدوارم هرکدام از آن‌ها که رئیس‌جمهور شدند بتوانند از امثال دیوید پترائوس، رابرت فوردز، رایان کروکرز، و هر فردی که در امور نظامی و خارجی و اساساً هر دیپلماتی که پیش از آنان در عراق موفق بودند، و کسانی که می‌دانند ما برای شکستِ تهدید چه به لحاظ دیپلماتیک و چه نظامی و چه غیره، به چه چیزهایی نیاز داریم، به کار بگیرند و از تجربیات آنان استفاده ببرند، و هر یک از این نامزدها باید از کمک این افراد استفاده کرده و توصیه‌های ایشان را به کار ببندند، و از راهی که ما همچنان می‌توانیم موفق باشیم سود ببرند، چراکه آمریکا هنوز قوی‌ترین ملت روی زمین است."

مک‌کین، در مصاحبه سی بی اس با سناتور لیندزی گراهام (جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی)، یکی از رقبای اولیه ترامپ و تندترین منتقدین وی مشارکت جست. گراهام نیز به سیاست خارجی ترامپ با این استناد که وی می‌گوید بشار الاسد رئیس‌جمهور سوریه باید در قدرت باقی بماند، تاخت. اما وی نسبت به کلینتون رویه مساعدتری اتخاذ کرد.

گراهام افزود: "وقتی آقای ترامپ می‌گوید باید اسد در قدرت باقی بماند، شما به تأمل بیشتری نیاز دارید، به‌ویژه که کلینتون می‌خواهد یک منطقه پروازممنوع در سوریه برقرار کند، چیزی که به نظرم یک گام بزرگ در یک‌راه درست است."

 

کالم بورچرز - واشینگتن پست/ برگردان به فارسی: مرتضی میرزانژاد

3 جولای 2016 - 13 تیر 1395

نظرات
آخرین اخبار