کاهش جهانی قیمت نفت | فراتاب
کد خبر: 2655
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 13:35
با افزایش نگرانی ها از چشم انداز بازارهای مصرف اتفاق افتاد:
قیمت نفت خام آمریکا اوایل معاملات روز جاری تحت تاثیر نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به دورنمای تقاضا برای انرژی کاهش یافت در حالیکه نفت برنت به پایین سطح ۵۰ دلار بازگشت.

فراتاب-سرویس اقتصادی : نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۱۵ سنت نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و در ۴۹.۹۵ دلار در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات برنت روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۵۰.۵۹ دلار بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۹ سنت کاهش یافت و به ۴۸.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت خام آمریکا روز دوشنبه با ۲۱ سنت افزایش، در ۴۹.۲۱ دلار بسته شد.

تحلیلگران اظهار می کنند نگرانیها نسبت به اقتصاد جهانی بر دورنمای تقاضا و قیمتهای نفت تاثیر گذاشته است.

بانک انگلیسی بارکلیز در یادداشتی به مشتریانش نوشت: وخامت دورنمای اقتصاد جهانی، ابهام بازارهای مالی و تبعات آنها بر رشد تقاضا برای نفت، احتمالا کندی روند رشد تقاضا را تشدید می کند. جی پی مورگان همچنین در جدیدترین گزارش خود از دورنمای بازار نفت هشدار داد ریسکهای اقتصاد کلان ممکن است بر قیمتهای نفت تاثیر بگذارد با اینهمه این بانک آمریکایی خاطرنشان کرد احتمال افزایش قیمتهای نفت در سال جاری و آینده به دلیل کاهش ارزش بازارهای سهام، ریسک سیاسی و فرسودگی ذخایر میادین نفتی متعدد وجود دارد.

به گزارش ایسنا تحلیلگران جی پی مورگان پیش بینی کرد امسال متوسط قیمت نفت برنت به ۴۷.۳۰ دلار و نفت خام آمریکا به ۴۶.۶۶ دلار می رسد و سال آینده متوسط هر دو قیمت پایه به ۵۶.۷۵ دلار می رسد. قیمتهای مورد پیش بینی برای سال ۲۰۱۶ دو دلار و برای سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۷۵ دلار بالاتر از پیش بینیهای قبلی جی پی مورگان هستند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله گران اظهار کرده اند سفارش برای نفت خام را کاهش خواهند داد. نفت خام مهمترین خوراک پالایشگاههاست و این کاهش تازه‌ترین نشانه از اشباع عرضه محصولات پالایشی محسوب می شود. همچنین ورود نفتکشهای متعدد حامل مواد تولید بنزین در بندر نیویورک کاشه یافته زیرا سایر کشتیهایی که لنگر انداخته اند امکان تخلیه بار ندارند.

نظرات
آخرین اخبار