کد خبر: 2633
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 16:45
در پی سخنان وزیر نفت عربستان روی داد:
قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه با ثبات آغاز به کار کرد.

به گزارش فراتاب و  به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی مبنی بر حرکت بازار به سمت توازن، با ثبات آغاز به کار کرد، این در حالی است که نشانه های کاهش تقاضا نفت در منطقه آسیا بهای طلای سیاه را تحت الشعاع خود قرار داده است.در همین حال، قیمت نفت دریای برنت تقریبا بدون تغییر در برابر ۵۰ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه معامله شد، ضمن اینکه قمیت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش به رقم ۴۸ دلار و ۹۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت تقریبا بدون تغییر در برابر ۵۰ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه معامله شد، ضمن اینکه قمیت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش به رقم ۴۸ دلار و ۹۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

البته به دلیل تعطیلی بازار معاملات آمریکا به دلیل روز استقلال این کشور در نخستین روز معاملات هفته جاری میلادی، نفت خام این کشور مورد معامله قرار نگرفته است.

همچنین به گفته تحلیلگران مرکز تحقیقاتی BMI، افزایش بهای نفت در ماه‌های آینده کم خواهد بود. پیش بینی می‌شود تقاضای نفت از سوی پالایشگاه‌های آسیایی با کاهش روبرو شود که این امر می تواند بر روی بهای طلای سیاه همچون یک اهرم فشار عمل کند.

تعداد دکل‌های فعال حفاری نفت در آمریکا افزایش یافته و تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی به ۱۰.۸۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

 منبع : خبرگزاری مهر

نظرات
آخرین اخبار