کد خبر: 2628
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 02:03
کاندیداهای معاونت اولی ترامپ چه کسانی هستند؟
کریس کریستی فرماندار نیوجرسی، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان، مایک پنس فرماندار ایندیانا، جونی ارنست سناتور آیوا، و جف سشنز سناتور آلاباما 5 گزینه مطرح برای پست معاونت ترامپ هستند.

فراتاب سرویس بین‌الملل: جونی ارنست سناتور آیوا، در بین نامزدهای احتمالی برای پست معاونت ترامپ، قرار دارد این خبر را منبعی که از پروسه انتخاب معاونت ریاست جمهوری در کمپین جمهوری خواهان آگاه است به خبرنگار سی ان ان گفته است. هنوز مشخص نیست که آیا این سناتور تازه‌کارِ جمهوری‌خواه و ستاره تی پارتی، خود رسماً در جریان این مسئله قرارگرفته است و یا صرفاً از طریق منابع کنجکاو به جریان درآمدهاست.

به نقل از همان منبع، کریس کریستی فرماندار نیوجرسی، و نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان، و مایک پنس فرماندار ایندیانا نیز برای این پست حساس در حال بررسی قرار دارند. یکی از مشاوران ارشد کمپین ترامپ، رسماً تائید کرد که پنس موردبررسی قرارگرفته است. وی افزود، "ارنست موردتوجه است ولی هنوز مشخص نیست وی بتواند از بقیه گزینه‌ها پیشی بگیرد یا خیر، اجازه دهید، بازی صورت بگیرد." دفتر ارنست، به درخواست‌ها برای پاسخ به این ادعا واکنشی نشان نداد.

به نقل از همان منابع، جف سشنز سناتور آلاباما، که اولین سناتوری بود که از کاندیداتوری ترامپ حمایت کرد، و نیز کسی که از آن هنگام نام وی به‌عنوان گزینه بالقوه برای معاونت ترامپِ میلیاردر مطرح بود، ممکن است پنجمین گزینه برای این مقام باشد، اما نام وی اکنون در بین کسانی که تشریفات اداری این کار را دریافت داشته‌اند، قرار ندارد.

البته برای کسانی که یک انتخاب مطمئن می‌خواهند و به دنبال کسی هستند که معیارهای یک جمهوری‌خواه تمام‌عیار را داشته باشد، پنس به‌وضوح یک کاندیدای پیشتاز است. و از میان نزدیکان ترامپ کسانی هستند که پنس را بر وی تحمیل کنند.

در ادامه همان منبع می‌افزاید، کریستی بیش از گینگریچ احتمال انتخاب دوم بودن را دارد، چراکه "نیوت، نیوت است"، یعنی او از زبان خود سخن خواهد گفت و نمی‌تواند سخنگوی منویات ترامپ باشد. برای مثال گینگریچ در جشنواره ایده‌های آسپن، به‌صراحت ترامپ را برای حضار نقد می‌کرد.

وجه مشترک تمام این 5 گزینه، در تجربیات سیاسی آن‌هاست، چیزی که ترامپ عمدتاً به دنبال این است تا در تصویب دستور کار قانونی در کنگره از طریق تجربیات و نفوذ آنان عمل کند، و این وجه برای عزم ترامپ در انتخاب معاون مهم است. به نقل از همان منبع، فقط یک نفر یعنی خود ترامپ،‌ است که می‌تواند یک تصمیم را بگیرد و دم به دقیقه ذهن و فکر خود را تغییر دهد. همچنین روز شنبه ترامپ در کلوپ ملی گلف خود، در بدمینستر نیوجرسی، با پنس دیدار کرد، این مسئله را منبعی که از این دیدار آگاهی داشت به سی ان ان گفته است. ظاهراً این ملاقات مثبت بوده و طبق اظهارات روز یکشنبه­ی مارک لوتر، مدیر روابط عمومی پنس، پنس لحظات گرم و سازنده‌ای را با ترامپ سپری کرده است. آنان در مورد سیاست‌های موجود در ایندیانا و آینده کشور باهم صحبت کرده‌اند. ولی نه پیشنهاد خاصی مطرح شد و نه چیزی پذیرفته شد.

طبق ادعای منابع مطلع از جریانات حزبی،‌ که با سی ان ان و روز جمعه سخن می‌گفت، ترامپ می‌تواند تا پیش از برگزاری کنوانسیون حزبی در اواسط ماه جولای در کلیولند،‌ معاون خود را برای بالا بردن روحیه جمهوری خواهان اعلام کند. ترامپ و دستیاران او پیش‌ازاین اعلام کرده بودند که انتخاب آنان برای پست معاونت، احتمالاً طی کنوانسیون حزبی که از 18 جولای شروع می‌شود، اعلام شود.

منبع: سی ان ان، برگردان به فارسی: مرتضی میرزانژاد

نظرات
آخرین اخبار