کد خبر: 2619
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 22:02
تلفات دو انفجار در بامداد یکشنبه در بغداد، پایتخت عراق به 167 کشته و بیش از 200 زخمی رسید.

فراتاب-گروه بین الملل: تلفات دو انفجار در بامداد یکشنبه در  بغداد، پایتخت عراق به 167 کشته و بیش از 200 زخمی رسید. 

اولین انفجار در منطقه الکراده در مرکز بغداد در خارج از یک رستوران محلی رخ داد و مدت کوتاهی پس از آن، دومین انفجار شرق پایتخت عراق را لرزاند. گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است. در پی شکست‌های سنگین داعش در عراق طی ماه‌های اخیر،  این گروه تروریستی اغلب به حملات در محله‌های مختلف بغداد به ویژه در مناطق شیعه‌نشین روی آورده تا تلاش‌های دولت برای حفظ امنیت را تضعیف کند.

بمبگذاری‌های گروه تروریستی داعش در بغداد طی ماه گذشته میلادی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته به طوری که تنها در یک هفته حدود 200 تن در این شهر و حومه آن کشته شدند. ارتش عراق شامگاه شنبه چند ساعت قبل از این انفجارها از آزادی منطقه البوعبید در شرق رمادی خبر داد و افزود در حال پیشروی به سمت مناطق دیگر است.

نیروهای ارتش عراق 6 تیر امسال نیز شهر فلوجه در استان انبار را به طور کامل از دست تروریست‌های داعش آزاد کردند.  عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خرداد با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شد. این شهر در حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بود. دولت بغداد وعده داده است موصل، دومین شهر بزرگ عراق مقصد بعدی نیروهای ارتش این کشور باشد.

 

 

نظرات
آخرین اخبار