«جفری هیل» در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت | فراتاب
کد خبر: 2609
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 00:32
بزرگ‌ترین شاعر انگلیسی‌زبان:
به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «جفری هیل» که از او به عنوان بزرگ‌ترین شاعر انگلیسی‌زبان یاد می‌شود، در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

 به گزارش فراتاب، «گاردین» نوشت: «جفری هیل» که از او به عنوان بزرگ‌ترین شاعر انگلیسی‌زبان یاد می‌شود، در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

«کارول آن دافی» ملک‌الشعرای انگلستان در پیام تسلیت خود به مناسبت فقدان «هیل»، او را در دنیای شاعری «یک قدیس و جنگجو» نامید که «برای رسیدن به حقیقت شاعرانه یک اینچ هم در مبارزه عقب‌نشینی نمی‌کند.»

این چهره فرهنگی بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ استاد شعر دانشگاه «آکسفورد» بود. او سال ۲۰۱۲ در میان تحسین پرشور منتقدان و مخاطبان به عنوان شوالیه‌ دست یافت.

«هیل» همیشه از این‌که از طبقه کارگر برخاسته بود، به خود افتخار می‌کرد. او زمانی در دانشگاه «آکسفورد» تحصیل می‌کرد و رتبه نخست رشته‌اش را کسب کرد. همان جا بود که اولین مجموعه شعر خود را به چاپ رساند. «هیل» بیش از ۱۲ مجموعه شعر داشت که دو کتاب از آن‌ها نامزد جایزه «فوروارد» شدند.

 «اندرو موشن» شاعر و رمان‌نویسی که پیش از «آن دافی» مقام ملک‌الشعرایی را در دست داشت، «جفری هیل» را «یکی از بزرگ‌ترین شاعران انگلیسی‌زبان ۷۰ سال گذشته» دانست که شاید بعدها ثابت شود بزرگ‌ترین شاعر بوده است.

 منبع:ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار