کد خبر: 2600
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 19:20
فهرستی از تبهکارترین رهبران جهان معاصر:
10 نفر از دیکتاتورهای قرن معاصر که در انجام جنایت گوی سبفت را از دیگر دیکتاتورهای هم دوره شان ربوده اند کسانی که در دوران زمامداری شان بیشترین تعداد افراد کشته شده است

 فراتاب – گروه تاریخ: در طول تاریخ افرادی وجود داشته اند که به بالاترین درجات قدرت سیاسی در کشور و سرزمین خود رسیده اند. با این حال برخی از این افراد در طول تاریخ به دلیل ظلم هایی که به انسان ها روا داشته داشته اند در تاریخ شناخته می شوند. در این لیست نام ده نفر از دیکتاتورهای تاریخ به ترتیب ظلم ها و قساوت هایی که در طول دوران زمامداری خود انجام داده اند دسته بندی شده اند. اعداد داخل پرانتز نشانگر سال های حضور این افراد در مصدر قدرت است.

 

10- کیم جونگ ایل (1994-2011)

درست به مانند پدرش (کیم ایل سونگ) و پسر خود (کیم جونگ اون) وی با مشت آهنین بر کره شمالی حکومت کرد و حکومت خود را بر پایه پرستش کیش شخصیت بنا نمود. این طور تخمین زده می شود که در کره شمالی میلیون ها نفر بر اثر گرسنگی، کار در اردوگاه های کار اجباری تلف شده اند.

 

9- فرانسیسکو فرانکو (1936-1975)

فرانکو با حمایت آلمان نازی و ایتالیای فاشیست در جنگ داخلی اسپانیا به قدرت رسید و نتیجه به قدرت رسیدن وی ایجاد حکومتی دیکتاتوری در این کشور بود که قتل و شکنجه مخالفان را در پی داشت. در سال 1975 و بعد از مرگ وی، اسپانیا شیوه دموکراسی را برای حکومت برگزید ولی آثار حکومت فرانکو تا سال ها در اسپانیا ادامه داشت.

 

8- مائو تسه تونگ ( 1949-1976)

این رهبر کمونیست برای بسیاری از مردم چین به دلیل تاسیس جمهوری خلق چین و حرکت به سوی صنعتی کردن این کشور یک ناجی به شمار می رود اما مطالعات نشان داده است که این روند به قیمت از دست دادن جان بیش از 40 تا 70 میلیون نفر به دلیل قحطی، اعدام و کار اجباری بوده است.

 

7- بنیتو موسولینی (1926-1943)

موسولینی ملقب به ال دوچه، به عنوان کسی که توانست ایتالیا را متحد و یکپارچه سازد شناخته می شود اما موسولینی با استفاده از نردبام دموکراسی ایتالیا را به یک حکومت تک حزبی تبدیل کرد و برای محکم کردن پایه های قدرت خود از پلیس مخفی برای کشتن و ارعاب مخالفان بهره می برد. با این حال اشتباه وی در اتحاد با هیتلر باعث سقوط ایتالیا و در نهایت حکومت فاشیسم شد.

 

6-صدام حسین (1979-2003)

صدام حسین جز معدود دیکتاتور هایی بود که به دلیل جنایاتش به مجازات رسید. در زمان حکومت صدام، وی دست به کشتار کرد ها در عراق زد و با توجه به قدرتی که از فروش نفت به دست آورده بود به همسایگان خود (ایران و کویت) حمله نظامی کرد. در نهایت با بهانه انبار و دستیابی به سلاح های کشتار جمعی، آمریکا و متحدانش با حمله نظامی وی را از حکومت ساقط کردند.

 

5- معمر قذافی (1969-2011)

مدت کمی بعد از به قدرت رسیدن قذافی در لیبی وی به شدت با هرگونه مخالفتی برخورد کرد. به دلیل جنایات و اقدامات وی در حمایت از تروریسم و گروه های افراطی رونالد ریگان رئیس جمهور وقت ایالات متحده به وی لقب سگ هار خاورمیانه داد. حکومت قذافی در جریان بهار عربی توسط انقلابیون سقوط کرد و قذافی به طرز فجیعی به قتل رسید.

 

4- پل پوت (1975-1979)

پل پوت بعد از رسیدن به قدرت در سال 1975، کامبوج را به دوران وحشتی وارد کرد و این کار را با توسل به فرستادن شهرنشینان به مزارع کار اشتراکی کرد. در دوران حکومت چهار ساله حزب کمونیست در کامبوج، بیش از 2 میلیون کامبوجی جان خود براثر کار زیاد در مزارع اشتراکی، کمبود غذا، شکنجه و اعدام از دست دادند.

 

3- عیدی امین (1971-1979)

کاریزما و سابقه نظامی عیدی امین، وی را تبدیل به مرد اول اوگاندا و رئیس مهور ابدی این کشور کرد. دوران حکومت 8 ساله امین با کشتار، پاکسازی قومی، ورشکستگی اقتصادی، شکنجه همراه بود و حتی آدمخواری توسط خود عیدی امین همراه بود. بعد از حمله نظامی ناموفق به تانزانیا وی باقی عمر خود را در عربستان سعودی و در تبعید گذراند.

 

2- جوزف استالین (1924-1953)

بعد از فوت ولادیمیر لنین، استالین زمامدار و دیکتاتور شوروی شد و در راه تبدیل شوروی به کشوری صنعتی، میلیون ها نفر جان خود را بر اثر کمبود مواد غذایی، اعدام و کار در اردوگاه های کار اجباری به نام گولاک از دست دادند. جنایات وی تا آنجایی بود که بعد از مرگ وی مقامات شوروی دست به کار استالین زدایی از کشور شدند و جنایات وی را محکوم کردند.

 

1- آدولف هیتلر (1934-1945)

هیتلر به عنوان صدراعظم و رهبر حزب نازی، بعد از به قدرت رسیدن این حزب را تبدیل به تنها حزب قانونی در آلمان کرد و با استفاده از قدرت تبلیغات و سیاست مشت آهنین، هیتلر پایه های حکومت خود را مستحکم تر ساخت. اعدام معلولان، یهودیان، مخالفان سیاسی و کولی ها تنها بخشی از جنایات حکومت هیتلر در کنار هولوکاست هستند.

 برگردان از انگلیسی به فارسی: محمد حسن گودرزی / منبع: وب سایت Watchmojo

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار