اسلواکی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت | فراتاب
کد خبر: 2588
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 17:55
کشور اسلواکی در دوران سخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و عدم همبستگی این اتحادیه در مسئله پناهندگان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را تا پایان سال جاری میلادی بر عهده می‌گیرد.

فراتاب-سرویس بین الملل: روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان نوشت: در جریان اوضاع آشفته اتحادیه اروپا به دلیل رای انگلیسی ها به خروج از این اتحادیه و عدم همبستگی در اروپا در مسئله پناهندگان کشور اسلواکی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را از هلند تحویل گرفت.

این کشور که تازه از سال 1993 مستقل شده و عضو منطقه یورو نیز هست تا پایان سال جاری میلادی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

از این رو کمیسیون اتحادیه اروپا امروز به همین مناسبت گردهمایی را در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برگزار می کند.

دولت اسلواکی به دلیل همه پرسی انگلیس و نشست بعد از آن در بروکسل تازه روز پنج شنبه برنامه های خود برای ریاست دوره ای بر این اتحادیه را ارائه داد.

وزیر امور خارجه اسلواکی اعلام کرد همچنین یک نشست ویژه اتحادیه اروپا درباره عواقب خروج انگلیس در 16 سپتامبر در براتیسلاو برگزار می شود.

وی درباره موضع اتحادیه اروپا درباره مذاکرات خروج با انگلیس نیز گفت: این کشور نمی تواند حقوق خود در این اتحادیه را حفظ کرده اما هیچ تعهدی را نسبت به آن نداشته باشد.

وی درباره مسائل مهاجرت در کشورش و وضعیت اسلام ستیزی در بین مردم اسلواکی نیز گفت: ما تجربه مهاجرت های چند فرهنگی را نداریم. البته می دانیم که باید تغییراتی را در این راستا ایجاد کنیم اما این امر یک شبه اتفاق نمی افتد. تصمیم گیری بر خلاف تمایل مردم تنها به نفع نیروهای راست افراطی است.

رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی نیز خواستار تغییر و بازنگری در اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس شده و گفت: حالا زمان آن فرا رسیده که سیاستمداران ما بالاخره متوجه شوند که ما در این راستا شکست خورده ایم که امتیازات پروژه اروپایی را به شهروندان منتقل کنیم.

 

منبع:تسنیم

 

نظرات
آخرین اخبار