اولاند: کلینتون برای ریاست جمهوری شایسته تر است! | فراتاب
کد خبر: 2587
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 19:00
رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه طی اظهاراتی کم‌سابقه عنوان داشت:
اولاند، نظریات ترامپ در مورد مهاجرت، همچون خواست وی برای ساخت دیواری در مرزهای جنوبی با مکزیک، و ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به ایالات‌متحده را مشابه مدعیات لوپن و دیگر رهبران ملی‌گرای اروپا می‌داند.

فراتاب - سرویس بین الملل: در یک حرکت نادر، رئیس‌جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند، از نامزدی هیلاری کلینتون حمایت کرده و نسبت به خطرات ناشی از انتخاب دونالد ترامپ هشدار داد، وی این مسئله را در ارتباط با روابط پیچیده ایالات‌متحده و اروپا بیان داشت. اولاند، که این اظهارات را روز پنج‌شنبه در روزنامه فرانسوی Les Echos منتشر ساخته بیان می‌دارد که "بهترین چیز برای دموکرات‌ها این است که می‌توانند هیلاری کلینتون را انتخاب کنند." این حرکت، پدیده غیرمعمولی است که رهبران خارجی به تائید صریح و روشن نامزدی در انتخابات ایالات‌متحده (و یا هر کشور دیگر) اقدام بورزند، اما اولاند خود وضعیت دشواری در انتخابات ریاست جمهوری کشورش در سال آینده خواهد داشت، جایی که او به‌احتمال‌زیاد با چالشی به نام رهبر جبهه ملی با گرایشات راست افراطی یعنی مارین لوپن روبه‌رو است.

به نظر می‌رسد اولاندِ سوسیالیست قصد دارد بین ترامپ و لوپن و اساساً هر سیاستمدار پوپولیست ضد مهاجرتی که هست، یک توازنی برقرار کند. البته صحبت‌های انزواطلبانه ترامپ، احتمالاً به این کار اولاند، کمک کند، و ترامپ را در کنار لوپن قرار دهد کسی که در فرانسه معتقد است این کشور باید در راهی قدم بردارد که بریتانیا رفته و از اتحادیه اروپا خارج شود.

اولاند، نظریات ترامپ در مورد مهاجرت، همچون خواست وی برای ساخت دیواری در مرزهای جنوبی با مکزیک، و ممنوعیت موقت ورود مسلمانان  به ایالات‌متحده را مشابه مدعیات لوپن و دیگر رهبران ملی‌گرای اروپا می‌داند. اولاند در ادامه می‌نویسد، شعارهای ترامپ، "به‌ندرت متفاوت از باورهای راست افراطی در اروپا و فرانسه است"، وی نامزد تقریباً محرز جمهوری خواهان را به تحریکِ "ترس ناشی از امواج مهاجرت، بدنام ­سازی اسلام، زیرسوال بردن دموکراسی نمایندگی" و همچنین "عیب‌جویی از نخبگان" ولو اینکه خود ترامپ به‌عنوان یک تاجر ثروتمند عملاً نمونه کاملاً آشکاری از نخبه‌گرایی باشد، متهم می‌کند.

نظرات
آخرین اخبار