کد خبر: 2586
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 16:55
پیش بینی ولادیمیر پوتین از روند موجود نظام بین الملل:
پوتین در جمع سفرا و نمایندگان دیپلماتیک روسیه به بیان رویکرد سیاست خارجی کشورش پرداخت و جهان را در حال افزایش مناقشات بین المللی توصیف کرد.

 فراتاب - رویس بین الملل: روسیه پس از بحران اکراین و قبل تر از آن درگیری گرجستان، همواره حرکت ناتو به شرق را مورد انتقاد قرار داده و مناسبات بین المللی حاکم را بر علیه خود تفسیر کرده است.از این رو، روسیه با نگاهی منفی نسبت به سیاست های غرب، در تلاش برای افزایش نقش و حضور دیپلماتیک در عرصه ی بین المللی است. در این میان، به گزارش راشا تودی، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در جمع سفرا و نمایندگان دیپلماتیک این کشور  به افزایش رقابت جهانی بر سر منافع اشاره کرده است. وی  عنوان کرده است که: جهان شاهد رقابت شدیدی برای کسب منافع بیشتر از سوی کشور هاست و برخی از بازیگران در این میان، در تلاش برای نادیده گرفتن قوانین هستند.

پوتین همچنین از رشد امکان مناقشات و افزایش پتانسیل درگیری ها خبر داده است. ناتو و اهداف این سازمان از دیگر موارد مورد اشاره ی پوتین در این سخنرانی بوده است، وی به تلاش ناتو دربرهم زدن موازنه قدرت حاکم اشاره کرده و اظهار داشته است که" روسیه تسلیم این دیوانگی های نظامی نخواهد شد". پوتین در تشریح سیاست های روسیه در جمع سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورش به بیان خط و مشی روسیه در عرصه ی سیاست خارجی و روابط بین الملل پرداخته و روسیه را موظف به مقابله و پایداری در برابر انحصار طلبی کشور های غربی و ایلات متحده دانسته است. وی از روش های مدرن سیاسی، اقتصادی، مالی و اطلاعاتی نام برده که توسط کشور های سلطه گر برای افزایش کسب منافع مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان، پوتین از انقلاب های رنگی بعنوان یکی از روش های مدرن در نفوذ و دخالت در کشور های مختلف نام برده که باعث افزایش چالش ها و منازعات داخلی و منطقه ایی می شود. در ادامه به  اکراین بعنوان یکی از کشور هایی که در این خصوص با مشکلات عدیده ایی بر خورده اشاره کرده است. از سوی دیگر، رئیس جمهور روسیه از تروریست، بنیاد گرایی و نئو فاشیست به عنوان خطرهای پیش روی جهان معاصر نام برده است.  

نظرات
آخرین اخبار