کد خبر: 2583
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 14:55
مطابق آخرین نظرسنجی فاکس نیوز:
واشینگتن پست می نویسد: 71 درصد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ترامپ را منفور و مضر و 44 درصد از آنان گمان می‌کنند وی از تجربه کافی برای رهبری برخوردار نیست.

فراتاب - سرویس بین الملل: دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان، با مخالفتی باورنکردنی از سوی اعضای حزب سیاسی متبوع خود روبروست. نظرسنجی جدید فاکس نیوز نشان می‌دهد درحالی‌که در بین دموکرات‌ها کلینتون بافاصله 21 درصدی نسبت به برنی ساندرز دیگر نامزد دموکرات‌ها پیش است، اما تعداد قابل‌توجهی از جمهوری خواهان آرزو می‌کردند، که به‌جای ترامپ کاندیدای دیگری داشتند.

طی هفته‌های اخیر و طبق نظرسنجی‌های جدید، حمایت از ترامپ به‌ویژه در بین زنان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی رو به کاهش نهاده است. بنا به ادعای واشینگتن پست، 71 درصد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ترامپ را منفور و مضر و 44 درصد از آنان گمان می‌کنند وی از تجربه کافی برای رهبری برخوردار نیست.

 

دست‌کم بخشی از این کاهش محبوبیت ترامپ، به گاف­ های متنوع وی طی هفته­ های اخیر برمی‌گردد. سخنرانی‌های داغ وی پیرامون سیاست خارجی بعد از حمله تروریستی به کلوپ شبانه در اورالاندو، در کنار حملات دامنه‌دار وی به قاضی پرونده دانشگاه ترامپ (که اکنون دیگر وجود خارجی ندارد) در مورد اصل و نسب قاضی لاتین تبار، باعث شده تا رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه مشوش و دودل گردند. همان‌گونه که پولیتیکو می‌نویسد:

کاهش شدید حمایت جمهوری خواهان، اشاره ای ریز به این نکته است که پیروزی ترامپ در پرایمری، و این چشم‌انداز که وی می‌تواند دموکرات‌های سرخورده و لشگری از رأی اولی‌ها را به‌پای صندوق رأی بیاورد، ممکن است نظرها را از این واقعیت دور کند که، تعداد قابل‌توجهی از جمهوری خواهان متعهد و محافظه‌کار، شامل حامیان مالی، فعالین سیاسی، و رأی‌دهندگان عادی آماده‌اند تا حمایت، کمک مالی و رأی خود را به سمت نماینده دیگری از حزب جمهوری‌خواه سوق دهند.

پرگویی و پرمدعایی ترامپ، چیزی است که از وی کاندیدای پیشتاز جمهوری خواهان ساخته است. اما دست‌کم طبق آخرین نظرسنجی‌ها، این خصوصیات فردی نهایتاً ممکن است به سقوط وی بیانجامد.

نظرات
آخرین اخبار