کد خبر: 258
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 07:05
تفاهم نامه تاسیس شرکت کشتیرانی مشترک بین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی«PWL» آلمان به امضا رسید

 به گزارش فراتاب روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلام ایران، این تفاهم نامه در سفر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به هامبورگ با مالکان شرکت کشتیرانی PWL را به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، مجموعه ای از خدمات نمایندگی و سرویس های مورد نیاز به ناوگان تجاری کشتیرانی و مجموعه های وابسته در بنادر تعدادی از کشورهای اروپای شمالی شامل آلمان، هلند و بلژیک به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.
براساس این تفاهم نامه فعالیت شرکت مشترک (Joint Venture) بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و این شرکت آلمانی از ابتدای ماه مارس ٢٠١٦ میلادی (11 اسفندماه امسال) آغاز می شود.
براساس این گزارش، با تأسیس این شرکت مشترک کشتیرانی و تمرکز بخش عمده ای از خدمات مورد نیاز در شرکت JV، سرعت عرضه خدمات رسانی شرکت به مشتریان دو طرف به نحو قابل ملاحظه ای ارتقا می یابد.
به گزارش ایرنا، در سفر رئیس جمهوری کشورمان به اروپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با برخی از شرکت های اروپایی تفاهم نامه هایی را امضا کردند.
چندی پیش مدیرعامل کشتیرانی، جزئیان سند همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کشتیرانی CMA-CGM فرانسه از جمله اشتراک اطلاعات، تبادل کانتینر و همکاری های بندری را اعلام کرد.
به گفته «محمد سعیدی»، این سند امضا شده میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی CMA-CGM فرانسه همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی را توسعه می دهد.
سعیدی و «ژاک سعده» (Jacques R. Saadé) رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه CMA-CGM فرانسه، این تفاهمنامه را در حاشیه نخستین سفر اروپایی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه، امضا کردند. سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای هیات دولت به ایتالیا و فرانسه از پنجم تا نهم بهمن ماه به طول انجامید.
سعیدی گفت: بر پایه این سند، دو شرکت کشتیرانی در زمینه تبادل اطلاعات (تبادل فضای کانتینر) بین کشتی ها و خطوط فعال خود همکاری گسترده ای خواهند داشت.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برقراری سرویس مشترک در مسیرهای مختلف بین المللی، تبادل کانتینر در نقاطی که برای دو طرف دارای منافع مشترک خواهد بود و همکاری در فعالیت های ترمینالی و بندری در سطح جهان را از دیگر موارد همکاری دو شرکت اعلام کرد.
اواخر ماه گذشته تارنمای رسمی دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) از خروج همه کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم های هشت ساله خبر داد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت های این گروه، از سپتامبر 2008 میلادی (شهریور 1387 خورشیدی) تاکنون در 22 نوبت با تحریم دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روبرو شد که 20 مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از آغاز تیرماه 1389 رخ داد و به موجب آن وزارت خزانه داری آمریکا 132 شرکت و 16 مدیر کشتیرانی ایران را تحریم کرد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار