کد خبر: 2578
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 04:00
از سوی انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان برگزار شد:
طی مراسمی از سوی انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان از سالها خدمات، فعالیت و تلاش دکتر اسعد اردلان، نویسنده، پژوهشگر تاریخ و حقوقدان کُرد تجلیل بعمل آمد.

به گزارش فراتاب به نقل از روابط عمومی انجمن تجلیل از مفاخر کردستان دیشب توسط انجمن و با همراهی و حضور جمع زیادی از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی کردستان با حضور در منزل دکتر اسعد اردلان نویسنده، پژوهشگر تاریخ، استاد دانشگاه و حقوقدان کردستانی، از سالها فعالیت و خدمات این فرهیخته کُرد تجلیل کردند.
تعدادی از مسئولان فرهنگی کردستان، نمایندگان مردم سنندج در شورای اسلامی شهر سنندج، تعدادی از انجمن های ادبی و مدنی و جمع کثیری از هنرمندان و نویسندگان استان کردستان با حضور در منزل این استاد دانشگاه در سنندج از خدمات فرهنگی و ادبی و اجتماعی اش تقدیر بعمل آوردند.
در این آیین تکریم و تجلیل تعدادی از نویسندگان و اهالی فرهنگ به ایراد سخنرانی در مورد فعالیت های دکتر اردلان و نقش و تاثیر آن در جامعه پرداختند و تعدادی دیگر از هنرمندان به قرائت شعر و اجرای موسیقی در وصف این ادیب و استاد حوزه حقوق اهتمام ورزیدند و در پایان این دیدار نیز با اهدای لوح های تقدیر و هدایایی از سال ها فعالیت این چهره فرهنگی کردستان تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم تعدادی از مسؤلان به ویژه محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سیروس ثنایی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج، محمد راشد مدرس گرجی مدیر راهداری کردستان، سرکوت نجفی معاون فرهنگی شهردار سنندج، امید باتو رئیس محیط زیست شهرستان سنندج، وفا اصلانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و تعدادی دیگر از اعضاء شورای اسلامی سنندج و جمع زیادی از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی همچون: صابر صابر، سید اسماعیل حسینی، کلثوم عثمان پور، عبدالناصر حواری نسب، نجمه الدین شوکت یاریان، جمال خوش قصه، توفیق سرافراز، مسعود رزازی، رئوف مجیدی، سرکوت نجفی، اجلال قوامی، سیروس ثنایی، فتانه مرادی، سید جلال حسینی، جمال احمدی آیین، فرزاد حاجی میرزایی، ارسلان میرکی، کیوان مجیدی، سهراب جلالی، احمد عبداللهی، سوریا خدری، سمیه محمدی، سعدالله نصیری، عابدین رضایی، شهین ساعد پناه، ویدا باغبانی، بختیار صمدی، سید هاشم حسامی، جبار طهماسبی، اسماعیل رستمی، اسعد فتاحی، سید لطیف حسینی نسب، عدنان برزنجی، صلاح وکیلی، شعیب رحمانی، فرزاد باپیری، گلاله حسینی، بهرام بهرامیان، سیروان برزنجی، یحیی صمدی و تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی و دلسوزان این عرصه حضور داشتند.
دکتر اسعد اردلان، کرد اهل سنندج، نویسنده، پژوهشگر تاریخ، استاد دانشگاه و حقوقدان هستند و دارای دکترای حقوق بین الملل می باشند.
دکتر اردلان، یک دیپلمات کُرد است که سال های متمادی در دستگاه سیاست خارجی کشور به عنوان رییس مطالعات حقوقی و بین المللی وزارت خارجه به ایفای نقش پرداخته است.
وی در محافل رسانه ای و سیاسی به عنوان یک کارشناس در حقوق بین الملل شناخته می شود اما به دلیل تعلق خاطری که به پیگیری مسایل کردها در خاورمیانه دارد تحقیقات و مطالعات بیشتری در این حوزه داشته است و در نشریات معتبر بین المللی و کشور از وی مقالات و یادداشت ها و گفتگوهای زیادی منتشر شده است.
دکتر اردلان جدای از فعالیت در حوزه تخصصی خود، تلاشها و خدمات ارزشمندی در حوزه فرهنگ و ادب کردستان و حقوق شهروندی و فرهنگی داشته و آثاری را در دست چاپ دارد اما دو کتاب از وی به نام های طنز سرخ و حقوق ملت ها منتشر شده است.
انجمن غیردولتی تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان بیش از 10 سال است در راستای دیدار تکریم و تجلیل از فعالان عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی کردستان فعالیت دارد و از ده ها فعال این عرصه ها با برگزاری برنامه های مختلفی تجلیل کرده است که می توان به تجلیل از کسانی چون مرحوم براتعلی نوارنیی(کا برات)، مرحوم عباس کمندی، مرحوم ملک محمد محمدی، مرحوم قادر عبدالله زاده (قاله مه ره)، مرحوم عبدالله ماچکه ای و بزرگانی همچون احمد نظیری، هادی ضیاءالدینی، فردین صادق ایوبی، سیروس معروفی، جلال ملکشاه، توفیق ابراهیمی، یدالله محمدی، فاتح عزت پور، جمیل نوسودی، شریف علیرمایی، عادل نادری، رحیم لقمانی، سیمین چایچی، ماجد مردوخ روحانی، منصور رحمانی، عزیز عبدالملکی(عزیز کرماشانی) کلثوم عثمان پور، احمد محمدی، مهدی حجت السادات، صابر صابر، فتح الله امینی، سیمین چایچی، نجمه الدین درفش، صابر شیانی، منصور عرب زاده، نامق هورامی، فاطمه فرهادی، اسد سیدی، سید جلال حسینی، بیژن باغبانی و ... اشاره کرد.

تصاویر از سایت تجلیل کرد /  بختیار صمدی

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار