کد خبر: 2552
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 15:35
برت مک‌گورک، نماینده باراک اوباما، در ائتلاف ضد داعش:
برت مک‌گورک، نماینده باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش در جلسه سنای آمریکا گفت: که دولت آمریکا امیدوار است حمله نظامی علیه داعش تا پیش از تابستان 2017 پایان یابد

فراتاب سرویس بین الملل،برت مک‌گورک، فرستاده ویژه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش روز سه‌شنبه در مقابل کمیته‌ای در مجلس سنای آمریکا گفت: «من می‌خواهم امروز موفقیت عملیاتم را به طور فوری تکمیل کنم. ظرف هفته گذشته به عراق رفتم تا با حکومت این کشور درباره حمله به موصل، دومین شهر بزرگ این کشور رایزنی کنم. شهری که همچنان تحت تسلط پیکارجویان قرار دارد».

وی افزود: «نمی‌خواهم زمانی برای بازپس‌گیری شهر اعلام کنم ولی می‌خواهم این کار به سرعت انجام شود

مک‌گورک درباره نبرد در سوریه گفت: «تا زمانی که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در رأس قدرت باشد جنگ در این کشور پایانی نخواهد داشت و این موضوع را به روسیه و دیگر کشورهای حامی نظام اسد ابلاغ کرده‌ایم. روس‌ها تا چهار ماه فکر می‌کردند بیشترین عامل تاثیر گذار بر نظام سوریه هستند اما اوضاع تغییر کرد و ایرانی‌ها اندکی بر آن‌ها برتری یافتند و تاثیرشان بیشتر شد». او تاکید کرد که باید هرچه سریعتر به راه حلی سیاسی در سوریه که منجر به تغییری دائمی در داخل این کشور شود دست یافت.

مک‌گورک عملیات پاکسازی منبج در شرق حلب را جنگی سخت توصیف کرد و گفتپایان آن شرایط را برای عملیات آزادسازی رقه از دست داعش فراهم می‌سازد.

مک‌گورک ضمن ابراز امیدواری به پایان عملیات نظامی علیه داعش قبل از پایان تابستان 2017، گفت: من می‌خواهم عملیات خیلی سریع‌تر از روندی که امروز شاهد آن هستیم صورت گیرد.

نظرات
آخرین اخبار