کد خبر: 2520
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 23:25
سناتور ماساچوست در کمپ کاندیدای دموکراتها
امروز 27 ژوئن 2016، سناتور وارن و هیلاری کلینتون در سینسیناتی اوهایو برای هواردان خود سخنرانی کردند، نکته جالب توجه در این سخنرانی، حضور رسمی وارن در کنار کلینتون است که از وی به عنوان گزینه اول معاونت کلینتون یاد می شود.

فراتاب - گروه بین الملل: "اکنون من امروز اینجا هستم، تا با او باشم، بله، با هیلاری، ما همه امروز اینجا هستیم تا با او باشیم، و با جان و دل تلاش خواهیم کرد تا او رئیس جمهور بعدی ایالات‌متحده گردد، بله، من آماده‌ام، آیا شما هم آماده‌اید؟"

این بخشی از سخنان سناتور ماساچوست الیزابت وارن در مراسمی در موزه سینسیناتی در اوهایو بود که در کنار هیلاری کلینتون برای اولین بار در کنار هم به‌صورت رسمی برای مبارزات انتخاباتی وارد عمل می‌شدند. هیلاری کلینتون در این سخنرانی سناتور وارن را دوست و رهبر بزرگی خواند و او را با کلماتی چون "فوق‌العاده" و "نیرومند" مورد تحسین قرار داد. گفتنی است که از چند هفته پیش زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون، سناتور وارن را به‌عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد، به گوش می‌رسید، ولی امروز و در این سخنرانی مشترک، این حرف‌ وحدیث‌ها به واقعیت نزدیک‌تر شد.

سناتور وارن  که از دو ماه پیش حملات لفظی خود علیه ترامپ را آغاز کرده بود در سخنرانی سینسیناتی نزدیک به 15 دقیقه در مورد ترامپ صحبت کرد و وی را "فرد تندمزاجی خواند که هیچ وقت رئیس‌جمهور آمریکا نخواهد شد".

 

الیزابت وارن کیست؟

الیزابت آن وارن Elizabeth Ann Warren، متولد 22 ژوئن 1949، سیاستمدار و یک فرد دانشگاهی است که در انتخابات 6 نوامبر 2012 با غلبه بر رقیب جمهوری‌خواه خود اسکات براون، به‌عنوان یکی از دو سناتور ایالت ماساچوست و اولین سناتور زن از این ایالت وارد مجلس سنا شد. وی عضو حزب دموکرات بوده و استاد مدرسه حقوق دانشگاه هاروارد می‌باشد. وارن نویسنده چند کتاب دانشگاهی معروف در آمریکاست. سناتور وارن، عضو کمیته ویژه پیری، کمیته بانکداری، املاک و مستغلات،  و کمیته امور شهری و کمیته سلامت، آموزش، کار و کمیته حقوق بازنشستگی در مجلس سنا است.

وی عضو جناح ترقی‌خواه حزب دموکرات بوده و پیش‌ازاین از وی به‌عنوان گزینه احتمالی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 یاد می‌شد، هرچند خود وی این احتمال را رد می­ کرد. اما بعد از اعلان نتایج کالیفرنیا در پرایمری دموکرات‌ها و اعلان نتایج پیروزی کلینتون، از احتمال انتخاب وی به‌عنوان معاون کلینتون سخن به میان آمد. هرچند ناگفته نماند به غیر از وی، از سناتور تیم کین از ویرجینیا و جولیان کاسترو وزیر توسعه شهری نیز به‌عنوان گزینه‌های احتمالی معاونت هیلاری نام‌برده می‌شد.

گفتنی است درصورتی‌که الیزابت وارن به‌عنوان معاون کلینتون رسماً انتخاب گردد، اولین معاون زن در تاریخ سیاسی ایالات‌متحده نخواهد بود و پیش‌ از این جرالدین فرارو در سال 1984 برای دموکرات‌ها و سارا پلین در سال 2008 این رکورد را از آن خود کرده‌اند.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار