کد خبر: 2490
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 16:15
با کاهش قیمت نفت و وقوع قحطی در ونزوئلا
یک شرکت ترینیداد و توباگویی اولین محموله غذایی خود را در قالب قرارداد گاز در برابر غذا به ونزوئلا تحویل داد .مطابق این قرارداد که از نوع معامله پایاپای است، ونزوئلا به ازاء نان و غذای دریافتی به ترنیداد و توباگو گاز صادر خواهد کرد.

فراتاب: شرکتی از کشور ترینیداد و توباگو اولین محموله غذایی خود را در قالب قرارداد گاز در برابرغذا که بین آن شرکت و کشور ونوزوئلا منعقد گردیده بود را به آن کشور تحویل داد. مطابق این قرارداد که از نوع معامله پایاپای است  ونزوئلا به ازاء نان و غذای دریافتی گاز تحویل خواهد داد.

به گزارش فراتاب و به نقل از سایت upstreamonline محموله های اولیه  شامل 68 تن سس گوجه فرنگی، سس مایونز، آرد، برنج سفید، مارگارین، مرغ، شیر خشک و ماکارونی خواهد بود و قرار است در شرق ونزوئلا به اهالی  شهرهای Cumana، Carupano و Guiria تحویل داده شوند. به گزارش  رسانه‌های محلی نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور خود در مراسم تحویل این محموله‌های غذایی شرکت خواهد نمود. این موافقت‌نامه که چارچوب اصلی آن در اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه ) مورد توافق طرفین قرار گرفته بود در اوایل هفته گذشته به امضا مقامات رسمی دو کشور رسید. با اینکه مفاد اصلی قرارداد محرمانه باقی مانده و به اطلاع عموم نرسیده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که یک خط اعتباری 50 میلیون دلاری برای ونزوئلا جهت خرید غذا و سایر مایحتاج عمومی از تامین کنندگان ترینیداد و توباگو اختصاص داده شده است. 

در زمانی که کاهش قیمت نفت و به تبع آن کمبود مواد غذا، دارو و سایر اقلام ضروری زندگی در ونزوئلا تبدیل به بحرانی سیاسی و اقتصادی شده است، ترینیداد و توباگو به این نتیجه رسیده که اکنون بهترین زمان برای به ثمر رساندن مذاکرات جهت توسعه میدان گازی مشترکی (Loran-Manatee )است که در مرز دریایی دو کشور واقع گردیده و تلاشها برای توسعه مشترک آن برای دهه‌هاست که با مشکل مواجه شده است.

ونزوئلا به عنوان بخشی از تعهدات خود در این قرارداد با انتقال گاز از میدان Loran-Manatee در مرز دریایی دو کشور به تاسیسات مایع سازی گاز آتلانتیک واقع در ترینیداد موافقت کرده است. همچنین ونزوئلا متعهد گردیده است که خط لوله ای که میدان گازی Dragon را به تاسیسات Hibiscus complex در بخش دریایی ترینیداد وصل می‌نماید احداث کند.

 منبع : www.upstreamonline.comp

نظرات
آخرین اخبار